EURO dzieli polski biznes na dwa obozy

Im dalej od wejścia Polski do Unii Europejskiej, tym wyraźniej ubywało zwolenników wspólnej waluty wśród przedsiębiorców. Jednak w ostatniej dekadzie odsetek EURO-sceptyków ustabilizował się na poziomie 40-50 proc.

Publikacja: 17.05.2024 16:21

EURO dzieli polski biznes na dwa obozy

Foto: Adobe Stock

dgk

Obecnie 48 proc. szefów średnich i dużych firm jest za przyjęciem euro w Polsce – wynika z najnowszych badań Grant Thornton. 42 proc. nie chce rezygnacji ze złotego, 10 proc. nie ma zdania.

Rok temu entuzjastów EURO było wprawdzie  54 proc., ale we wcześniejszych latach ich odsetek oscylował wokół 40 proc. A  jeszcze wcześniej, w latach 2010–2012 poparcie dla unijnej waluty sięgało nawet 85 proc.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sklepów w Polsce coraz mniej
Finanse
Polska branża transportowa w coraz większych tarapatach
Finanse
Kryptoaktywa. Czy część podmiotów „ucieknie” z Polski z obawy przed KNF?
Finanse
Klienci łapią się za kieszeń, fatalne wyniki sprzedaży detalicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Październikowa aura była niekorzystna dla sklepów odzieżowych