Laptop, wiertarka i zegarek na wynajem. Subskrypcje sprzętu hitem e-commerce

Coraz więcej konsumentów woli wynajmować niż kupować na własność. Według firmy McKinsey rynek handlu elektronicznego w modelu subskrypcyjnym urośnie w 2025 r. do niemal 0,5 bln USD, gdy jeszcze w 2019 r. był wart 15 mld USD.

Publikacja: 28.07.2024 07:02

Laptop, wiertarka i zegarek na wynajem. Subskrypcje sprzętu hitem e-commerce

Foto: Adobe Stock

dgk

Według przewidywań International Data Corporation, do końca 2024 r. roku ponad 70 proc. firm w Europie będzie oferować swoje produkty w modelu subskrypcyjnym. Zdaniem ekspertów może być on bardziej opłacalny dla firm i klientów niż zakup na własność. Konsumenci mają możliwość przetestowania produktów przed finalizacją transakcji. Mogą też zmieniać produkt w momencie, w którym pojawia się nowy model.

Z modelu subskrypcyjnego korzysta już 46 proc. Polaków – wynika z badania wykonanego na zlecenie ING Banku Śląskiego. I coraz więcej produktów jest w tym modelu oferowanych. To już nie tylko oferta mediów i rozrywki czy usług w chmurze. Model subskrypcji ma zastosowanie w wynajmie takiego sprzętu jak smartfony, laptopy, konsole, zegarki, a także projektory czy drukarki 3D.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Odszkodowanie za przestarzałe czyste nośniki. Przełomowy wyrok
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Finanse
Regulacje do deregulacji. Przedsiębiorcy wskazali ich całe mnóstwo
Finanse
Prowadzenie niewypłacalnej spółki obciąża jej szefów? Ważny wyrok SN
Finanse
Jawność płac podoba się i szefom, i podwładnym
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Finanse
Małe i średnie wolą leasing od kredytu
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście