Laptop, wiertarka i zegarek na wynajem. Subskrypcje sprzętu hitem e-commerce

Coraz więcej konsumentów woli wynajmować niż kupować na własność. Według firmy McKinsey rynek handlu elektronicznego w modelu subskrypcyjnym urośnie w 2025 r. do niemal 0,5 bln USD, gdy jeszcze w 2019 r. był wart 15 mld USD.

Publikacja: 28.07.2024 07:02

Laptop, wiertarka i zegarek na wynajem. Subskrypcje sprzętu hitem e-commerce

Foto: Adobe Stock

dgk

Według przewidywań International Data Corporation, do końca 2024 r. roku ponad 70 proc. firm w Europie będzie oferować swoje produkty w modelu subskrypcyjnym. Zdaniem ekspertów może być on bardziej opłacalny dla firm i klientów niż zakup na własność. Konsumenci mają możliwość przetestowania produktów przed finalizacją transakcji. Mogą też zmieniać produkt w momencie, w którym pojawia się nowy model.

Z modelu subskrypcyjnego korzysta już 46 proc. Polaków – wynika z badania wykonanego na zlecenie ING Banku Śląskiego. I coraz więcej produktów jest w tym modelu oferowanych. To już nie tylko oferta mediów i rozrywki czy usług w chmurze. Model subskrypcji ma zastosowanie w wynajmie takiego sprzętu jak smartfony, laptopy, konsole, zegarki, a także projektory czy drukarki 3D.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Więcej czasu dla firm na rozliczenie taniej energii. Projekt już w Sejmie
Finanse
TSUE o przepisach antyzatorowych. Małe firmy będą zaskoczone
Finanse
PFR żąda od firm zwrotu pieniędzy z tarczy covidowej. Adwokat radzi, jak się bronić
Finanse
Czego biznes oczekuje od rządu Donalda Tuska
Finanse
Więcej czasu na uniknięcie dopłat za tańszy prąd. Resort zapowiada