Laptop, wiertarka i zegarek na wynajem. Subskrypcje sprzętu hitem e-commerce

Coraz więcej konsumentów woli wynajmować niż kupować na własność. Według firmy McKinsey rynek handlu elektronicznego w modelu subskrypcyjnym urośnie w 2025 r. do niemal 0,5 bln USD, gdy jeszcze w 2019 r. był wart 15 mld USD.

Publikacja: 28.07.2024 07:02

Laptop, wiertarka i zegarek na wynajem. Subskrypcje sprzętu hitem e-commerce

Foto: Adobe Stock

dgk

Według przewidywań International Data Corporation, do końca 2024 r. roku ponad 70 proc. firm w Europie będzie oferować swoje produkty w modelu subskrypcyjnym. Zdaniem ekspertów może być on bardziej opłacalny dla firm i klientów niż zakup na własność. Konsumenci mają możliwość przetestowania produktów przed finalizacją transakcji. Mogą też zmieniać produkt w momencie, w którym pojawia się nowy model.

Z modelu subskrypcyjnego korzysta już 46 proc. Polaków – wynika z badania wykonanego na zlecenie ING Banku Śląskiego. I coraz więcej produktów jest w tym modelu oferowanych. To już nie tylko oferta mediów i rozrywki czy usług w chmurze. Model subskrypcji ma zastosowanie w wynajmie takiego sprzętu jak smartfony, laptopy, konsole, zegarki, a także projektory czy drukarki 3D.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?
Finanse
Szefowie spółki odpowiadają za jej długi. Kary sięgają milionów złotych
Finanse
Przedsiębiorczość międzypokoleniowa. Jak sobie radzą firmy rodzinne?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Finanse
Koniec eldorado? Długi branży IT wzrosły o 20 proc.