Apetyt na dobry chleb z małego sklepu nie maleje

Liczba sklepów w Polsce spada od wielu lat, jest format, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów. To specjalistyczne placówki handlowe, zwłaszcza oferujące wyroby piekarnicze, a także kwiaciarnie, sklepy sportowe, motoryzacyjne, medyczne oraz tytoniowe i z alkoholem.

Publikacja: 29.08.2024 21:07

Apetyt na dobry chleb z małego sklepu nie maleje

chleb

Foto: Adobe Stock

dgk

Tak wynika z danych Dun & Bradstreet Poland, które w „Rz” przedstawił Piotr Mazurkiewicz.

– To efekt choćby poszukiwania przez konsumentów nowości, otwartości na nowe produkty i smaki. W małych sklepach specjalistycznych mogą liczyć na poradę, polecenie nowości itp. – w sklepach wielkoformatowych czy w dyskontach nie ma na to szans – mówi Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarzącego. Jak dodaje, sklepy te wychodzą naprzeciw potrzebie zakupów impulsowych dokonywanych możliwie blisko domu. Zwłaszcza, że są dłużej czynne i często otwarte także w niedzielę.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Expo w Osace szansą dla polskich firm
Finanse
Zatory płatnicze - wielki problem MŚP
Finanse
Dotacje, innowacje, zrównoważony rozwój – możliwości dla firm w 2025 roku
Finanse
Polska nie wdraża unijnych przepisów na czas. Co za to grozi?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Finanse
Wierzyciele będą musieli zadbać o realizację planu spłaty. Jest projekt ustawy