Apetyt na dobry chleb z małego sklepu nie maleje

Liczba sklepów w Polsce spada od wielu lat, jest format, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów. To specjalistyczne placówki handlowe, zwłaszcza oferujące wyroby piekarnicze, a także kwiaciarnie, sklepy sportowe, motoryzacyjne, medyczne oraz tytoniowe i z alkoholem.

Publikacja: 29.08.2024 21:07

Apetyt na dobry chleb z małego sklepu nie maleje

Foto: Adobe Stock

dgk

Tak wynika z danych Dun & Bradstreet Poland, które w „Rz” przedstawił Piotr Mazurkiewicz.

– To efekt choćby poszukiwania przez konsumentów nowości, otwartości na nowe produkty i smaki. W małych sklepach specjalistycznych mogą liczyć na poradę, polecenie nowości itp. – w sklepach wielkoformatowych czy w dyskontach nie ma na to szans – mówi Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarzącego. Jak dodaje, sklepy te wychodzą naprzeciw potrzebie zakupów impulsowych dokonywanych możliwie blisko domu. Zwłaszcza, że są dłużej czynne i często otwarte także w niedzielę.

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Finanse
Małe firmy lubią odroczone płatności za zakupy
Finanse
Prawda o zarobkach w Polsce. Najwyższe pensje zawyżają statystyki
Finanse
Branża motoryzacyjna ma kłopoty z długami
Finanse
Ile firmy zapłacą za system kaucyjny
Finanse
Ściągają pracowników do pracy z biur, ale to trudny proces
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne