Apetyt na dobry chleb z małego sklepu nie maleje

Liczba sklepów w Polsce spada od wielu lat, jest format, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów. To specjalistyczne placówki handlowe, zwłaszcza oferujące wyroby piekarnicze, a także kwiaciarnie, sklepy sportowe, motoryzacyjne, medyczne oraz tytoniowe i z alkoholem.

Publikacja: 29.08.2024 21:07

Apetyt na dobry chleb z małego sklepu nie maleje

chleb

Foto: Adobe Stock

dgk

Tak wynika z danych Dun & Bradstreet Poland, które w „Rz” przedstawił Piotr Mazurkiewicz.

– To efekt choćby poszukiwania przez konsumentów nowości, otwartości na nowe produkty i smaki. W małych sklepach specjalistycznych mogą liczyć na poradę, polecenie nowości itp. – w sklepach wielkoformatowych czy w dyskontach nie ma na to szans – mówi Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarzącego. Jak dodaje, sklepy te wychodzą naprzeciw potrzebie zakupów impulsowych dokonywanych możliwie blisko domu. Zwłaszcza, że są dłużej czynne i często otwarte także w niedzielę.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Nowe wymogi dla sektora finansowego. 17 stycznia kluczową datą
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Finanse
Kiedy ruszy nabór do programu "Dig.IT. Transformacja cyfrowa"
Finanse
Prezes odpowiada za długi spółki powstałe po jego kadencji
Finanse
Podwyżki pensji będą, ale mniejsze. Które branże zapłacą ludziom więcej?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Finanse
Konsumpcja prywatna: czy ludzie zaczną więcej kupować
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego