Konsumenci szukają promocji, mniejsze sklepy mają z tym kłopot

Aż 29,7 proc. Polaków deklaruje, że 20–40 proc. swoich zakupów żywnościowych realizuje w promocjach, dla co piątego to nawet do 60 proc. W sumie 93,5 proc. klientów sięga po różnego rodzaju okazje cenowe.

Publikacja: 18.10.2024 22:47

Konsumenci szukają promocji, mniejsze sklepy mają z tym kłopot

Foto: Bloomberg

Tak wynika z badania  UCE Research i Grupy Blix, które opisuje w „Rz” Piotr Mazurkiewicz. Rosnąca presja inflacyjna sprawia, że konsumenci są coraz bardziej wrażliwi na rosnące z miesiąca na miesiąc ceny. Ograniczają więc wydatki m.in. przez częstsze korzystanie z promocji. Konsumenci stają się coraz bardziej biegli w dopasowywaniu ich do swoich potrzeb.  

A najwięcej promocji oferują duże sklepy, sieci dyskontów. To efekt wojny cenowej między nimi, ale jej skutki są zgubne przede wszystkim dla mniejszych sklepów spożywczych. One nie mają tak dużych obrotów jak Lidl czy Biedronka, a więc  pozycja przetargową w rozmowach z dostawcami jest dużo słabsza.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sklepów w Polsce coraz mniej
Finanse
Polska branża transportowa w coraz większych tarapatach
Finanse
Kryptoaktywa. Czy część podmiotów „ucieknie” z Polski z obawy przed KNF?
Finanse
Klienci łapią się za kieszeń, fatalne wyniki sprzedaży detalicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Październikowa aura była niekorzystna dla sklepów odzieżowych