Konsumenci szukają promocji, mniejsze sklepy mają z tym kłopot

Aż 29,7 proc. Polaków deklaruje, że 20–40 proc. swoich zakupów żywnościowych realizuje w promocjach, dla co piątego to nawet do 60 proc. W sumie 93,5 proc. klientów sięga po różnego rodzaju okazje cenowe.

Publikacja: 18.10.2024 22:47

Konsumenci szukają promocji, mniejsze sklepy mają z tym kłopot

Foto: Bloomberg

Tak wynika z badania  UCE Research i Grupy Blix, które opisuje w „Rz” Piotr Mazurkiewicz. Rosnąca presja inflacyjna sprawia, że konsumenci są coraz bardziej wrażliwi na rosnące z miesiąca na miesiąc ceny. Ograniczają więc wydatki m.in. przez częstsze korzystanie z promocji. Konsumenci stają się coraz bardziej biegli w dopasowywaniu ich do swoich potrzeb.  

A najwięcej promocji oferują duże sklepy, sieci dyskontów. To efekt wojny cenowej między nimi, ale jej skutki są zgubne przede wszystkim dla mniejszych sklepów spożywczych. One nie mają tak dużych obrotów jak Lidl czy Biedronka, a więc  pozycja przetargową w rozmowach z dostawcami jest dużo słabsza.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Prowadzenie niewypłacalnej spółki obciąża jej szefów? Ważny wyrok SN
Finanse
Małe i średnie wolą leasing od kredytu
Finanse
Ciemna strona przymusowego powrotu do biur
Finanse
Firmy więcej wydadzą na zdrowie pracowników
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Finanse
Więcej czasu dla firm na rozliczenie taniej energii. Projekt już w Sejmie
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń