Aktualizacja: 30.04.2025 21:46 Publikacja: 25.04.2025 22:50
Foto: Adobe Stock
Sektor TSL od kilku lat mierzy się z trudnościami, czego efektem jest rosnące zadłużenie. Łączny dług branży w kwietniu br. sięgnął 1,59 mld zł, wskazują dane Krajowego Rejestru Długów. To wzrost o niemal jedną piątą w ciągu roku. Najwięcej z tej kwoty do spłaty ma transport drogowy towarów, którego zobowiązania opiewają na 1,26 mld zł. Sytuacji branży nie poprawiają: wydłużony czas oczekiwania na płatności, który sięga nawet 60 dni, rosnące koszty operacyjne oraz zmiany legislacyjne.
Obecny mechanizm waloryzacyjny w kontraktach na budowy dróg nie rekompensuje realnych kosztów wykonawców. Drogow...
92 proc. przedsiębiorstw, które uruchomiły już u siebie narzędzia sztucznej inteligencji i wykorzystują je w dzi...
Pawilon Polski na EXPO 2025 w Osace przez blisko pół roku będzie służył promocji polskiej gospodarki, możliwości...
Branża budowlana ma za sobą ciężkie miesiące, ale sytuacja ma się zmienić lada moment. Po niezbyt udanym 2024 r....
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Jedynie 31 postępowań w sprawie opóźnień w płatnościach wszczął w 2024 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentó...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas