Konsumenci w nieco lepszym nastroju, biznes zyskał nadzieję

Choć wskaźnik ufności konsumenckiej jest nadal ujemny, to jego majowy odczyt przyniósł nadzieję, że idzie ku lepszemu.

Publikacja: 24.05.2025 20:00

vbvbvb

supermarket, kosz zakupowy, zakupy, handel,

vbvbvb

Foto: Adobe Stock

dgk

Wskaźnik ufności konsumenckiej zawiera ocenę aktualnej sytuacji własnego gospodarstwa domowego i generalnej sytuacji ekonomicznej kraju, a także oczekiwania na kolejny rok w tych aspektach oraz obecną gotowość do dokonywania ważnych zakupów. Od początku pandemii w 2020 r. bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK)  jest ujemny, co jest sygnałem, że konsumenci nie czują się na tyle pewnie, by nie oglądać dwa razy każdej złotówki. W maju wskaźnik ten osiągnął poziom -14,5 pkt i okazał się najwyższy od września 2024 r. Zbliżył się do maksimów z połowy dekady, gdy wynosił 11,5–12,5 pkt na minusie w pierwszej połowie 2024 r.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Przedsiębiorczość międzypokoleniowa. Jak sobie radzą firmy rodzinne?
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Finanse
Koniec eldorado? Długi branży IT wzrosły o 20 proc.
Finanse
Wynajmują i leasingują, ale nie płacą
Finanse
Polski przemysł drzewny w dołku
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Finanse
Zmiana zasad handlu alkoholem rozczarowuje przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont