Konsumenci w nieco lepszym nastroju, biznes zyskał nadzieję

Choć wskaźnik ufności konsumenckiej jest nadal ujemny, to jego majowy odczyt przyniósł nadzieję, że idzie ku lepszemu.

Publikacja: 24.05.2025 20:00

vbvbvb

supermarket, kosz zakupowy, zakupy, handel,

vbvbvb

Foto: Adobe Stock

dgk

Wskaźnik ufności konsumenckiej zawiera ocenę aktualnej sytuacji własnego gospodarstwa domowego i generalnej sytuacji ekonomicznej kraju, a także oczekiwania na kolejny rok w tych aspektach oraz obecną gotowość do dokonywania ważnych zakupów. Od początku pandemii w 2020 r. bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK)  jest ujemny, co jest sygnałem, że konsumenci nie czują się na tyle pewnie, by nie oglądać dwa razy każdej złotówki. W maju wskaźnik ten osiągnął poziom -14,5 pkt i okazał się najwyższy od września 2024 r. Zbliżył się do maksimów z połowy dekady, gdy wynosił 11,5–12,5 pkt na minusie w pierwszej połowie 2024 r.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?
Finanse
Szefowie spółki odpowiadają za jej długi. Kary sięgają milionów złotych
Finanse
Przedsiębiorczość międzypokoleniowa. Jak sobie radzą firmy rodzinne?
Finanse
Koniec eldorado? Długi branży IT wzrosły o 20 proc.
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Finanse
Wynajmują i leasingują, ale nie płacą