Reklama
Reklama

Konsumenci w nieco lepszym nastroju, biznes zyskał nadzieję

Choć wskaźnik ufności konsumenckiej jest nadal ujemny, to jego majowy odczyt przyniósł nadzieję, że idzie ku lepszemu.

Publikacja: 24.05.2025 20:00

vbvbvb

supermarket, kosz zakupowy, zakupy, handel,

vbvbvb

Foto: Adobe Stock

dgk

Wskaźnik ufności konsumenckiej zawiera ocenę aktualnej sytuacji własnego gospodarstwa domowego i generalnej sytuacji ekonomicznej kraju, a także oczekiwania na kolejny rok w tych aspektach oraz obecną gotowość do dokonywania ważnych zakupów. Od początku pandemii w 2020 r. bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK)  jest ujemny, co jest sygnałem, że konsumenci nie czują się na tyle pewnie, by nie oglądać dwa razy każdej złotówki. W maju wskaźnik ten osiągnął poziom -14,5 pkt i okazał się najwyższy od września 2024 r. Zbliżył się do maksimów z połowy dekady, gdy wynosił 11,5–12,5 pkt na minusie w pierwszej połowie 2024 r.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Przedsiębiorco, weź dotację na dostępność
Finanse
Budowlane MŚP mają faktury, ale nie pieniądze
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
Polisa OC dla JDG - czy to obowiązkowe?
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama