Planowanie jest nieodłączną częścią pracy menedżerów. Także ludzie sukcesu mówią, że efektywność zależy od dobrego planu, który robią poprzedniego dnia. Kiedy wiemy co jest do wykonania, jakie mamy zasoby i możliwości, możemy określić priorytety i zależności. Następnie pozostaje jedynie powkładać zadania w okienka czasowe i już mamy gotowy harmonogram.
Życie bez planu też ma swój urok. Spontaniczne podróże do odległych krajów, weekendy w szlafroku i bieżące gaszenie pożarów potrafią dać mnóstwo inspiracji, wrażeń, a nawet radości. Wielokrotnie widziałem, jak prowadzącego firmę twardą ręką właściciela nie było w firmie i nikt nie wiedział co robić. A następnego dnia przekleństwa, reprymendy, rwanie włosów i szukanie winnych. Taki właściciel jest „niezastąpiony”, a przecież wystarczyłoby regularnie planować zadania, mierzyć ich wyniki, rozliczać i wyciągać wnioski. Jak to skutecznie zrobić?