Reklama

Dobre praktyki w zwalczaniu podrobionych towarów w sieci

W okresie pandemii konsumenci zaczęli chętniej kupować w sklepach internetowych. Przyniosło to rozwój platform sprzedażowych, ale także spotęgowało istniejące zagrożenia. Jednym z nich jest nabycie towaru podrobionego.

Publikacja: 10.02.2022 05:00

Podczas pandemii zdecydowanie częściej kupujemy w sieci. Przestępcy chcą to wykorzystać sprzedając p

Podczas pandemii zdecydowanie częściej kupujemy w sieci. Przestępcy chcą to wykorzystać sprzedając podróbki.

Foto: Kaspars Grinvalds

Coraz częściej podrabiane są nie tylko tzw. dobra luksusowe, ale także leki czy testy. Produkty wytwarzane w warunkach, nad którymi nie miał kontroli oryginalny producent, które często nie odpowiadają normom jakości i bezpieczeństwa mogą stanowić zagrożenie dla konsumentów nieświadomie nabywających podrobione towary.

Pod pojęciem podrobionych towarów rozumiemy towary opatrzone znakiem towarowym bez wiedzy uprawnionego do tego znaku. W pojęciu tym mieszczą się także towary, które naruszają inne prawa własności intelektualnej takie jak majątkowe prawa autorskie, prawa do wzorów przemysłowych, użytkowych czy patentów.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Inwestycje
Deregulacja: będzie milcząca zgoda na drobne prace przy zabytkach
Reklama
Inwestycje
Rzeczywistość wymusza zmiany. Projekt ustawy o kryptowalutach już na finiszu
Inwestycje
Deregulacja. Czy przyspieszenie procedur geodezyjnych usprawni inwestycje?
Inwestycje
Kontrakty dla Chińczyków w urzędniczych rękach. Eksperci o konsekwencjach wyroku TSUE
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Inwestycje
Unijna ochrona nie dla Chińczyków. Ważny wyrok w sprawie zamówień publicznych
Reklama
Reklama
Reklama