Zaufanie i wartość reputacji w partnerstwach biznesowych – nadchodzi Przemysł 4.0

Reputacja w biznesie jest decydująca. Partnerzy chcą mieć pewność, że ich praca, inwestycje i zaangażowanie nie zakończą się fiaskiem i że w kwestiach biznesu mogą sobie wzajemnie ufać. Zaufanie to jednak nie jest taka prosta sprawa. Szczególnie w Polsce od dawna wybrzmiewa z różnych badań informacja, że Polacy oszczędnie gospodarują zaufaniem.

Publikacja: 29.11.2023 12:10

Zaufanie i wartość reputacji w partnerstwach biznesowych – nadchodzi Przemysł 4.0

Foto: Mat. Partnera

Według badań CBOS[1], 76% Polaków jest zdania, że należy zachować ostrożność i podejrzliwość w stosunkach społecznych. W biznesie ta nieufność tym bardziej się potęguje, a wchodząc w relacje z partnerami zagranicznymi, do głosu dochodzą wszelkiego rodzaju uprzedzenia, przekonania, zasłyszane opinie i inne opowieści.

Z pewnością wielu zostało oszukanych zarówno przez rodzimych, jak i zagranicznych ludzi „biznesu”, warto jednak zadać pytanie, czy to przypadkiem nie jest tak, że ludzie mają ograniczone zaufanie dlatego, że… sami oszukują.

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Jakie są korzyści z posiadania Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji?