Potwierdzanie obecności nie zastąpi ewidencji czasu pracy

E-rejestrator wejść i wyjść do zakładu pracy może być co najwyżej zamiennikiem pisemnej listy obecności w pracy. Równolegle pracodawca musi ewidencjonować czas pracy, aby uniknąć problemów dowodowych.

Publikacja: 01.12.2021 15:08

Potwierdzanie obecności nie zastąpi ewidencji czasu pracy

Foto: Adobe Stock

Pracodawcy coraz częściej wyposażają swoje zakłady w systemy służące do elektronicznej kontroli czasu pracy. W ofercie rynkowej można spotkać różne warianty tego typu produktów, takie jak czytniki służące do odbijania kart magnetycznych czy też bardziej zaawansowane – jak aplikacje mobilne. Każde z tych rozwiązań bazuje na tym samym założeniu – mają stanowić ułatwienie dla pracodawców. Dotyczy to zwłaszcza dużych firm, w których codzienne podpisywanie list obecności przez wszystkich pracowników jest uciążliwe.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wolność czy ukryte nadgodziny?
Kadry i Płace
Czy zadaniowy czas pracy wyklucza wynagrodzenie za nadgodziny
Kadry i Płace
Czterodniowy tydzień pracy? Mniej pracy, ta sama płaca
Kadry i Płace
Czas pracy na umowie zlecenia – elastyczność czy ryzyko
Kadry i Płace
Jak rozliczyć się ze świadczeń po zmarłym pracowniku