Potwierdzanie obecności nie zastąpi ewidencji czasu pracy

E-rejestrator wejść i wyjść do zakładu pracy może być co najwyżej zamiennikiem pisemnej listy obecności w pracy. Równolegle pracodawca musi ewidencjonować czas pracy, aby uniknąć problemów dowodowych.

Publikacja: 01.12.2021 15:08

Potwierdzanie obecności nie zastąpi ewidencji czasu pracy

Foto: Adobe Stock

Pracodawcy coraz częściej wyposażają swoje zakłady w systemy służące do elektronicznej kontroli czasu pracy. W ofercie rynkowej można spotkać różne warianty tego typu produktów, takie jak czytniki służące do odbijania kart magnetycznych czy też bardziej zaawansowane – jak aplikacje mobilne. Każde z tych rozwiązań bazuje na tym samym założeniu – mają stanowić ułatwienie dla pracodawców. Dotyczy to zwłaszcza dużych firm, w których codzienne podpisywanie list obecności przez wszystkich pracowników jest uciążliwe.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia