Koronawirus: pandemia rozbudziła roszczeniowość pracowników

Pracodawcy powinni przygotować się na roszczenia, z którymi mogą się spotkać ze strony zatrudnionych teraz lub po epidemii. Ich wachlarz może być szeroki nie tylko przy pracy zdalnej - piszą prawniczki z kancelarii Bird & Bird.

Publikacja: 26.12.2020 00:01

Koronawirus: pandemia rozbudziła roszczeniowość pracowników

Foto: Adobe Stock

Jeszcze nie tak dawno większość pracodawców była skoncentrowana na wprowadzaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa czy radzeniu sobie z pierwszymi przypadkami osób zakażonych lub potencjalnie zakażonych w zakładzie pracy. Jednak powoli pierwsze emocje związane z pandemią opadają i zaczynamy oswajać się z myślą, że z powodu COVID-19 będziemy pracować zdalnie jeszcze w 2021 r. Pewnie niewielu pracodawców zdaje sobie sprawę, że taki „powrót do normy" może skutkować sytuacjami prowadzącymi do występowania przez pracowników z roszczeniami związanymi z ich stosunkiem pracy.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Likwidacja luki płacowej zaboli pracodawców
Kadry i Płace
Którzy cudzoziemcy stracą możliwość pracy w Polsce?
Kadry i Płace
Jak zadbać o to, by pracownik nie wspierał konkurencji?
Kadry i Płace
Jawność doprowadzi do podwyżek pensji kobiet
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Kadry i Płace
Jak uniknąć błędu, tworząc regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych?