Reklama
Rozwiń
Reklama

Koronawirus: pandemia rozbudziła roszczeniowość pracowników

Pracodawcy powinni przygotować się na roszczenia, z którymi mogą się spotkać ze strony zatrudnionych teraz lub po epidemii. Ich wachlarz może być szeroki nie tylko przy pracy zdalnej - piszą prawniczki z kancelarii Bird & Bird.

Publikacja: 26.12.2020 00:01

Koronawirus: pandemia rozbudziła roszczeniowość pracowników

Foto: Adobe Stock

Jeszcze nie tak dawno większość pracodawców była skoncentrowana na wprowadzaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa czy radzeniu sobie z pierwszymi przypadkami osób zakażonych lub potencjalnie zakażonych w zakładzie pracy. Jednak powoli pierwsze emocje związane z pandemią opadają i zaczynamy oswajać się z myślą, że z powodu COVID-19 będziemy pracować zdalnie jeszcze w 2021 r. Pewnie niewielu pracodawców zdaje sobie sprawę, że taki „powrót do normy" może skutkować sytuacjami prowadzącymi do występowania przez pracowników z roszczeniami związanymi z ich stosunkiem pracy.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama