Nowe przepisy to wyzwania w planowaniu czasu pracy

Obowiązek rejestrowania czasu pracy, w tym korzystania przez pracownika z przerw, dotyczy również pracy zdalnej lub hybrydowej. W ewidencji trzeba ponadto uwzględniać nowe zwolnienia od pracy.

Publikacja: 20.07.2023 07:19

Nowe przepisy to wyzwania w planowaniu czasu pracy

Foto: AdobeStock

Bieżący rok obfituje w szereg zmian przepisów prawa pracy, które wpływają zarówno na pracodawców, jak i pracowników. Odczują je także pracodawcy planujący czas pracy swoich pracowników. Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe przepisy związane z pracą zdalną, a od 26 kwietnia br. zostały wdrożone zmiany wynikające z dyrektywy unijnej Work-life balance. W związku z tym na pracodawców nałożono dodatkowe obowiązki. Jakie? Omawiamy najważniejsze ich aspekty.

Pozostało 96% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON: dopłaty do pensji niepełnosprawnych dopiero od stycznia 2025 r.
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?