Czy szef musi oddać koszty odwołanych ferii?

Pracownik ma prawo do zwrotu kosztów poniesionych w bezpośrednim związku z zaplanowanym urlopem zarówno wtedy, gdy przełożony odwołał go z wolnego, jak i w sytuacji, gdy przesunął mu termin wypoczynku.

Publikacja: 01.02.2024 02:00

Czy szef musi oddać koszty odwołanych ferii?

Foto: Adobe Stock

- Z powodu dużej liczby zamówień jestem zmuszony przesunąć na później termin zaplanowanego przez pracownika urlopu. Problem w tym, że zapłacił on za pobyt w miejscowości uzdrowiskowej. Zwrócił się do mnie z żądaniem, abym pokrył koszty, które poniósł. Kadrowa twierdzi, że nie ma zapisu w kodeksie pracy, który by mnie do tego zobowiązywał. Pracownik się jednak upiera. Co powinienem zrobić w tej sytuacji, aby działać zgodnie z prawem? – pyta czytelnik.

Pozostało 96% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Nierówność wynagrodzeń może zaboleć pracodawców
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Kadry i Płace
Wakacje składkowe. Jak złożyć wniosek krok po kroku?
Kadry i Płace
Równość wynagrodzeń. Nowe obowiązki firm, nowe prawa pracowników
Kadry i Płace
Kiedy sąd uzna, że przyczynę wypowiedzenia wskazano nieprawidłowo?
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Kadry i Płace
Kiedy nie trzeba zwracać nienależnego zasiłku z ZUS?