Czy szef musi oddać koszty odwołanych ferii?

Pracownik ma prawo do zwrotu kosztów poniesionych w bezpośrednim związku z zaplanowanym urlopem zarówno wtedy, gdy przełożony odwołał go z wolnego, jak i w sytuacji, gdy przesunął mu termin wypoczynku.

Publikacja: 01.02.2024 02:00

Czy szef musi oddać koszty odwołanych ferii?

Foto: Adobe Stock

- Z powodu dużej liczby zamówień jestem zmuszony przesunąć na później termin zaplanowanego przez pracownika urlopu. Problem w tym, że zapłacił on za pobyt w miejscowości uzdrowiskowej. Zwrócił się do mnie z żądaniem, abym pokrył koszty, które poniósł. Kadrowa twierdzi, że nie ma zapisu w kodeksie pracy, który by mnie do tego zobowiązywał. Pracownik się jednak upiera. Co powinienem zrobić w tej sytuacji, aby działać zgodnie z prawem? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wolność czy ukryte nadgodziny?
Kadry i Płace
Czy zadaniowy czas pracy wyklucza wynagrodzenie za nadgodziny
Kadry i Płace
Czterodniowy tydzień pracy? Mniej pracy, ta sama płaca
Kadry i Płace
Czas pracy na umowie zlecenia – elastyczność czy ryzyko
Kadry i Płace
Jak rozliczyć się ze świadczeń po zmarłym pracowniku