Reklama

Procedura zgłoszeń wewnętrznych musi określać kanały zgłoszeń

Jeżeli organizacja chce rzetelnie podejść do tematu ochrony sygnalistów, już dziś powinna przeanalizować, jakie kanały zgłoszeń nieprawidłowości będą optymalne dla jej pracowników i innych powiązanych z nią osób.

Publikacja: 11.04.2024 04:30

Procedura zgłoszeń wewnętrznych musi określać kanały zgłoszeń

Foto: Adobe Stock

Każdy podmiot zobowiązany do ustalenia procedury zgłoszeń wewnętrznych będzie musiał ustanowić kanały zgłoszeń, które zaimplementuje. Wybór jednego lub kilku kanałów zgłoszeń wewnętrznych to kamień węgielny procedury zgłoszeń wewnętrznych, którą już wkrótce będą obowiązane ustalić przedsiębiorstwa oraz inne podmioty wskazane w projektowanej ustawie o ochronie sygnalistów. To właśnie w tych kanałach będzie się rozpoczynać „cykl życia” każdego zgłoszenia. Aby kanał zgłaszania nieprawidłowości był efektywny, musi on jednak cechować się dostępnością oraz budzić zaufanie potencjalnych sygnalistów.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Nowelizacji wycięto pazury
Kadry i Płace
Staż pracy potwierdzi ZUS. Co będzie wliczone?
Kadry i Płace
Jak uniknąć problemów związanych z pracą zdalną z zagranicy?
Kadry i Płace
Nowe obowiązki pracodawców w rekrutacji
Kadry i Płace
Wiadomości wysyłane po godzinach pracy mogą skutkować rozwiązaniem umowy
Reklama
Reklama
Reklama