Reklama

Procedura zgłoszeń wewnętrznych musi określać kanały zgłoszeń

Jeżeli organizacja chce rzetelnie podejść do tematu ochrony sygnalistów, już dziś powinna przeanalizować, jakie kanały zgłoszeń nieprawidłowości będą optymalne dla jej pracowników i innych powiązanych z nią osób.

Publikacja: 11.04.2024 04:30

Procedura zgłoszeń wewnętrznych musi określać kanały zgłoszeń

Foto: Adobe Stock

Każdy podmiot zobowiązany do ustalenia procedury zgłoszeń wewnętrznych będzie musiał ustanowić kanały zgłoszeń, które zaimplementuje. Wybór jednego lub kilku kanałów zgłoszeń wewnętrznych to kamień węgielny procedury zgłoszeń wewnętrznych, którą już wkrótce będą obowiązane ustalić przedsiębiorstwa oraz inne podmioty wskazane w projektowanej ustawie o ochronie sygnalistów. To właśnie w tych kanałach będzie się rozpoczynać „cykl życia” każdego zgłoszenia. Aby kanał zgłaszania nieprawidłowości był efektywny, musi on jednak cechować się dostępnością oraz budzić zaufanie potencjalnych sygnalistów.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Zadaniowy czas pracy – wolność czy pułapka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Jak uchwała SN o ochronie przedemerytalnej zmieni politykę zatrudnienia?
Kadry i Płace
Jak ukarać za naruszenie dyscypliny pracy?
Kadry i Płace
Zadaniowy system pracy. Ze względu na święta firma musi zmniejszyć część obowiązków
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK naliczone przed śmiercią uczestnika trzeba przekazać do instytucji finansowej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama