Procedura zgłoszeń wewnętrznych musi określać kanały zgłoszeń

Jeżeli organizacja chce rzetelnie podejść do tematu ochrony sygnalistów, już dziś powinna przeanalizować, jakie kanały zgłoszeń nieprawidłowości będą optymalne dla jej pracowników i innych powiązanych z nią osób.

Publikacja: 11.04.2024 04:30

Procedura zgłoszeń wewnętrznych musi określać kanały zgłoszeń

Foto: Adobe Stock

Każdy podmiot zobowiązany do ustalenia procedury zgłoszeń wewnętrznych będzie musiał ustanowić kanały zgłoszeń, które zaimplementuje. Wybór jednego lub kilku kanałów zgłoszeń wewnętrznych to kamień węgielny procedury zgłoszeń wewnętrznych, którą już wkrótce będą obowiązane ustalić przedsiębiorstwa oraz inne podmioty wskazane w projektowanej ustawie o ochronie sygnalistów. To właśnie w tych kanałach będzie się rozpoczynać „cykl życia” każdego zgłoszenia. Aby kanał zgłaszania nieprawidłowości był efektywny, musi on jednak cechować się dostępnością oraz budzić zaufanie potencjalnych sygnalistów.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Polski nieład. Koniec rundy pierwszej. Wszystkich czekają podwyżki składek
Kadry i Płace
Nie każdy rodzic wcześniaka będzie dłużej na macierzyńskim
Kadry i Płace
Zagraniczna podróż służbowa też wymaga zaświadczenia A1
Kadry i Płace
Co się zmieniło w 2025 r. w firmowej składce zdrowotnej?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Kadry i Płace
Czy prawo do nagrody jubileuszowej można nabyć z wyprzedzeniem?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego