Procedura zgłoszeń wewnętrznych musi określać kanały zgłoszeń

Jeżeli organizacja chce rzetelnie podejść do tematu ochrony sygnalistów, już dziś powinna przeanalizować, jakie kanały zgłoszeń nieprawidłowości będą optymalne dla jej pracowników i innych powiązanych z nią osób.

Publikacja: 11.04.2024 04:30

Procedura zgłoszeń wewnętrznych musi określać kanały zgłoszeń

Foto: Adobe Stock

Każdy podmiot zobowiązany do ustalenia procedury zgłoszeń wewnętrznych będzie musiał ustanowić kanały zgłoszeń, które zaimplementuje. Wybór jednego lub kilku kanałów zgłoszeń wewnętrznych to kamień węgielny procedury zgłoszeń wewnętrznych, którą już wkrótce będą obowiązane ustalić przedsiębiorstwa oraz inne podmioty wskazane w projektowanej ustawie o ochronie sygnalistów. To właśnie w tych kanałach będzie się rozpoczynać „cykl życia” każdego zgłoszenia. Aby kanał zgłaszania nieprawidłowości był efektywny, musi on jednak cechować się dostępnością oraz budzić zaufanie potencjalnych sygnalistów.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Związek jak beczka prochu
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kadry i Płace
Zatrudnianie cudzoziemców. Kto skorzysta na zmianie zasad wydawania „niebieskiej karty UE”
Kadry i Płace
Sposoby na uniknięcie sporu ze związkiem zawodowym
Kadry i Płace
Przybywa L4 za nadużycie alkoholu. Czy za kod „C” przysługuje zasiłek chorobowy?
Kadry i Płace
Sąd nie ocenia słuszności decyzji o likwidacji stanowiska