Na co uważać, podpisując umowę na zastępstwo?

Umowa na zastępstwo jest wygodną formą zatrudnienia innej osoby w celu zastąpienia nieobecnego pracownika. Złe określenie przyczyny jej zawarcia albo daty jej rozwiązania naraża na niepotrzebne koszty. Jak uniknąć błędów?

Publikacja: 30.01.2025 04:30

Na co uważać, podpisując umowę na zastępstwo?

Foto: Adobe Stock

Umowy na zastępstwo są jedną z częściej stosowanych form zatrudniania osób zastępujących stałych pracowników w trakcie ich usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Przy ich zawieraniu czyha jednak na kadrowców kilka pułapek, które mogą narazić pracodawcę na dodatkowe koszty.

Informacja o celu zawarcia umowy

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Moda na stres i mobbing
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Kadry i Płace
Przepisy muszą chronić ofiary mobbingu, ale nie mogą paraliżować pracodawców
Kadry i Płace
Brak teczki pracownika oznacza ryzyko dla szefa
Kadry i Płace
Kiedy stres w pracy jest normą?
Kadry i Płace
Pracodawca zapłaci za niezapisanie pracownika do PPK w terminie
Materiał Promocyjny
Wystartowały tegoroczne ferie zimowe