Reklama

Czy kadrze kierowniczej nie trzeba płacić za pracę po godzinach?

Jeśli obowiązki kierownika nie ograniczają się do organizowania, kontrolowania i nadzorowania pracy podwładnych, lecz obejmują również bezpośrednie wykonywanie tych samych zadań, ma on prawo do wynagrodzenia za nadgodziny.

Publikacja: 13.03.2025 05:30

Czy kadrze kierowniczej nie trzeba płacić za pracę po godzinach?

Foto: Adobe Stock

Kadra kierownicza pełni kluczową rolę w organizacji pracy i realizacji celów strategicznych firmy. Często to właśnie dyrektorowie i menedżerowie podejmują kluczowe decyzje, rzutujące m. in. na efektywność zespołu oraz osiągane wyniki. Jednak w kontekście czasu pracy sytuacja tych osób jest wyjątkowa – za większą decyzyjnością i odpowiedzialnością podąża wyższe wynagrodzenie, ale także większe oczekiwania, jeśli chodzi o dyspozycyjność i zaangażowanie. W związku z tym pojawia się pytanie – czy i w jakim zakresie osoby na stanowiskach kierowniczych mają prawo do wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych? Wbrew pozorom odpowiedź nie jest jednoznaczna i zależy od wielu czynników, w tym zakresu obowiązków oraz stopnia samodzielności w organizacji czasu pracy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama