Aktualizacja: 11.06.2025 23:41 Publikacja: 13.03.2025 05:20
Foto: Adobe Stock
SPIS TREŚCI
Pracownik odchodzący z firmy musi otrzymać prawidłowo wypełnione świadectwo pracy. Nie ma znaczenia, czy umowa została rozwiązana, czy wygasła. Zagadnienie to regulują przepisy art. 97-99 kodeksu pracy oraz rozporządzenia ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1016). Kontrole inspekcji pokazują, że kadrowi przy sporządzaniu świadectwa pracy popełniają szereg błędów wymagających późniejszego prostowania.
Część związków zawodowych potrafi być partnerem dialogu. Inne przyjmują postawę konfrontacyjną i współpraca z ni...
Aby zdobyć niebieską kratę, cudzoziemiec może przedstawić krótszą niż dotychczas umowę, zawartą z pracodawcą. Ła...
W wielu firmach relacje ze związkami zawodowymi funkcjonują na podstawie nieformalnych ustaleń, dawnych przyzwyc...
Przez pierwsze pięć dni niezdolności do pracy spowodowanej nadużyciem alkoholu, pracownik nie otrzyma zasiłku. K...
Sąd pracy nie ma prawa badać, czy decyzja o likwidacji stanowiska była racjonalna. To pracodawca decyduje, jak z...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas