Na co uważać, wystawiając i wydając świadectwo pracy?

Zła data rozpoczęcia pracy, zbyt wiele danych osobowych czy wpisywanie opinii na temat pracownika – to tylko niektóre błędy popełniane w świadectwach pracy. Jak ich uniknąć?

Publikacja: 13.03.2025 05:20

Na co uważać, wystawiając i wydając świadectwo pracy?

Foto: Adobe Stock

Pracownik odchodzący z firmy musi otrzymać prawidłowo wypełnione świadectwo pracy. Nie ma znaczenia, czy umowa została rozwiązana, czy wygasła. Zagadnienie to regulują przepisy art. 97-99 kodeksu pracy oraz rozporządzenia ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1016). Kontrole inspekcji pokazują, że kadrowi przy sporządzaniu świadectwa pracy popełniają szereg błędów wymagających późniejszego prostowania.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Pożar zawczasu powinien ugasić szef
Kadry i Płace
Jak rozliczać nadgodziny w systemie równoważnym?
Kadry i Płace
Koniec nierównego traktowania kobiet po utracie ciąży
Kadry i Płace
Czy ZUS musi współpracować z zagranicznym odpowiednikiem?
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Kadry i Płace
Zgodę na urlop bezpłatny lepiej dobrze przemyśleć