Reklama
Rozwiń

Na co uważać, wystawiając i wydając świadectwo pracy?

Zła data rozpoczęcia pracy, zbyt wiele danych osobowych czy wpisywanie opinii na temat pracownika – to tylko niektóre błędy popełniane w świadectwach pracy. Jak ich uniknąć?

Publikacja: 13.03.2025 05:20

Na co uważać, wystawiając i wydając świadectwo pracy?

Foto: Adobe Stock

Pracownik odchodzący z firmy musi otrzymać prawidłowo wypełnione świadectwo pracy. Nie ma znaczenia, czy umowa została rozwiązana, czy wygasła. Zagadnienie to regulują przepisy art. 97-99 kodeksu pracy oraz rozporządzenia ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1016). Kontrole inspekcji pokazują, że kadrowi przy sporządzaniu świadectwa pracy popełniają szereg błędów wymagających późniejszego prostowania.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: O zatrudnieniu powinny decydować kompetencje
Kadry i Płace
Co zrobić, gdy firma ma zaległości w ZUS?
Kadry i Płace
Jak zadbać o różnorodność bez ryzyka dyskryminacji?
Kadry i Płace
Działania odwetowe to przestępstwo
Kadry i Płace
Czy udostępnienie pracownikowi lokalu mieszkalnego jest zawsze oskładkowane?
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kadry i Płace
Pracodawcy powinni zgłaszać niemal każde naruszenie danych osobowych
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń