Reklama

Na co uważać, wystawiając i wydając świadectwo pracy?

Zła data rozpoczęcia pracy, zbyt wiele danych osobowych czy wpisywanie opinii na temat pracownika – to tylko niektóre błędy popełniane w świadectwach pracy. Jak ich uniknąć?

Publikacja: 13.03.2025 05:20

Na co uważać, wystawiając i wydając świadectwo pracy?

Foto: Adobe Stock

Pracownik odchodzący z firmy musi otrzymać prawidłowo wypełnione świadectwo pracy. Nie ma znaczenia, czy umowa została rozwiązana, czy wygasła. Zagadnienie to regulują przepisy art. 97-99 kodeksu pracy oraz rozporządzenia ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1016). Kontrole inspekcji pokazują, że kadrowi przy sporządzaniu świadectwa pracy popełniają szereg błędów wymagających późniejszego prostowania.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Covid wciąż męczy i naraża na koszty
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej?
Kadry i Płace
Podczas rekrutacji nie padnie już pytanie o dotychczasowe zarobki
Kadry i Płace
Jak uniknąć błędów w ewidencji czasu pracy?
Kadry i Płace
Pracodawca może pozwać pracownika, który rozwiązał umowę w trybie natychmiastowym
Reklama
Reklama
Reklama