Aktualizacja: 02.07.2025 08:30 Publikacja: 13.03.2025 05:20
Foto: Adobe Stock
SPIS TREŚCI
Pracownik odchodzący z firmy musi otrzymać prawidłowo wypełnione świadectwo pracy. Nie ma znaczenia, czy umowa została rozwiązana, czy wygasła. Zagadnienie to regulują przepisy art. 97-99 kodeksu pracy oraz rozporządzenia ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1016). Kontrole inspekcji pokazują, że kadrowi przy sporządzaniu świadectwa pracy popełniają szereg błędów wymagających późniejszego prostowania.
Niezgodne z przepisami zatrudnianie obcokrajowców może słono kosztować, zwłaszcza gdy pracodawca działa z premed...
Z początkiem czerwca weszły w życie ważne zmiany dotyczące pracy obcokrajowców. Co pracodawca musi sprawdzić, że...
Przy ocenie, czy doszło do mobbingu trzeba będzie kierować się okolicznościami konkretnego przypadku, a nie subi...
Czy wypalenie zawodowe to choroba, na którą można dostać zwolnienie lekarskie? Jak je rozpoznać?
Zaległy urlop wypoczynkowy nie przepada z końcem roku, ale należy go wykorzystać do 30 września następnego roku,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas