Obecnie obowiązujący §30 rozporządzenia z 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j. Dz.U. 2003 nr 169 poz. 1650) zobowiązuje pracodawcę do zapewnienia pracownikom temperatury odpowiedniej do rodzaju świadczonych przez nich zadań (metod i wysiłku fizycznego niezbędnego do ich wykonania), nie niższej jednak niż 14°C, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają. Z kolei w pomieszczeniach pracy, w których wykonywana jest lekka praca fizyczna i w biurach, nie powinna być ona niższa niż 18°C. Obowiązujące przepisy nie przewidują natomiast wprost maksymalnej temperatury, w jakiej dopuszczalne jest wykonywanie obowiązków służbowych, czy to na otwartej przestrzeni, czy w pomieszczeniach zamkniętych. Nie dotyczy to przynajmniej ogółu pracowników. W przypadku młodocianych taka maksymalna temperatura została bowiem wskazana i wynosi 30°C przy pracach w pomieszczeniach.