Aktualizacja: 26.04.2020 14:24 Publikacja: 26.04.2020 00:01
Foto: Adobe Stock
Decyzja pracodawcy o zwolnieniu pracownika może być podyktowana osiąganiem przez niego niezadowalających wyników w pracy czy brakiem efektywności w wykonywaniu obowiązków. Dotyczy to przede wszystkim przedstawicieli handlowych i pracowników sprzedażowych.
Jako przyczynę wypowiedzenia można podać nieefektywność pracownika, pod warunkiem odpowiedniego sposobu sformułowania tej przyczyny, a także poparcia jej danymi obrazującymi osiąganie przez pracownika niezadowalających wyników. Ta zasada dotyczy oczywiście umowy o pracę na czas nieokreślony. Wypowiadając umowę terminową pracodawca nie ma obowiązku wskazywania przyczyny tej decyzji.
Zmiany formy organizacyjnej pracodawców, przejęcia i łączenia spółek skutkują tym, że pracownik może mieć możliw...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Możliwość wykonywania pracy na rzecz osoby trzeciej (outsourcing) przez cudzoziemca zależy od modelu współpracy.
Wbrew zapowiedziom ws. zmian w zatrudnianiu pracowników, pracodawcy nie będą musieli podawać informacji o wynagr...
Urlopy bezpłatne powodują zawieszenie stosunku pracy w obszarze obowiązków pracowniczych, jednak nie następuje t...
Zakres obowiązków i miejsce wykonywania pracy przy rozszerzeniu stosunku pracy mogą się różnić - orzekł Sąd Najw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas