Aktualizacja: 26.04.2020 14:24 Publikacja: 26.04.2020 00:01
Foto: Adobe Stock
Decyzja pracodawcy o zwolnieniu pracownika może być podyktowana osiąganiem przez niego niezadowalających wyników w pracy czy brakiem efektywności w wykonywaniu obowiązków. Dotyczy to przede wszystkim przedstawicieli handlowych i pracowników sprzedażowych.
Jako przyczynę wypowiedzenia można podać nieefektywność pracownika, pod warunkiem odpowiedniego sposobu sformułowania tej przyczyny, a także poparcia jej danymi obrazującymi osiąganie przez pracownika niezadowalających wyników. Ta zasada dotyczy oczywiście umowy o pracę na czas nieokreślony. Wypowiadając umowę terminową pracodawca nie ma obowiązku wskazywania przyczyny tej decyzji.
Szef ma prawo złożyć wizytę pracującemu zdalnie pracownikowi. Także z alkomatem.
Wprowadzenie jednolitego pliku ubezpieczeniowego ma pozwolić przedsiębiorcom uniknąć skomplikowanych obliczeń. P...
Urlop opiekuńczy można wykorzystać na dziecko, które wymaga opieki lub wsparcia ze względów medycznych. To nie w...
Termin kontroli w miejscu wykonywania pracy zdalnej powinien być uzgodniony z pracownikiem. Wyjątkiem jest kontr...
Na podstawie druku ZUS Z-3 określane jest przez ZUS prawo do świadczeń chorobowych oraz wyliczana ich wysokość....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas