Aktualizacja: 26.04.2020 14:24 Publikacja: 26.04.2020 00:01
Foto: Adobe Stock
Decyzja pracodawcy o zwolnieniu pracownika może być podyktowana osiąganiem przez niego niezadowalających wyników w pracy czy brakiem efektywności w wykonywaniu obowiązków. Dotyczy to przede wszystkim przedstawicieli handlowych i pracowników sprzedażowych.
Jako przyczynę wypowiedzenia można podać nieefektywność pracownika, pod warunkiem odpowiedniego sposobu sformułowania tej przyczyny, a także poparcia jej danymi obrazującymi osiąganie przez pracownika niezadowalających wyników. Ta zasada dotyczy oczywiście umowy o pracę na czas nieokreślony. Wypowiadając umowę terminową pracodawca nie ma obowiązku wskazywania przyczyny tej decyzji.
Granica między tym, co stanowi wykonywanie zwykłych obowiązków pracowniczych a podróżą służbową, bywa płynna.
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Uczniowie w wakacje mogą pracować. Należy jednak pamiętać o specjalnych wymogach związanych z zatrudnieniem osób...
Gdy pracownik wyrządził szkodę swemu pracodawcy, nie zawsze konieczne jest dochodzenie zapłaty odszkodowania prz...
Zmiany formy organizacyjnej pracodawców, przejęcia i łączenia spółek skutkują tym, że pracownik może mieć możliw...
Tylko podróż służbowa spełniająca warunki z kodeksu pracy pozwala na wypłatę diet oraz zwrotu kosztów z zastosow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas