Reklama

Soroczyński: Perspektywy na poprawę w polskiej gospodarce

Jakie konsekwencje dla gospodarki może mieć wolna wigilia? Jakie wzywania i szanse stoją przed nią w przyszłym roku? Na ten temat rozmawialiśmy w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza był Piotr Soroczyński, główny ekonomista Krajowej Izby Gospodarczej.

Publikacja: 29.11.2024 14:00

Piotr Soroczyński, główny ekonomista Krajowej Izby Gospodarczej

Piotr Soroczyński, główny ekonomista Krajowej Izby Gospodarczej

Foto: tv.rp.pl

Czy temat wolnej wigilii to kwestia czysto polityczna i społeczna, czy też gospodarcza? - Wolna wigilia z punktu widzenia gospodarczego ma zdecydowanie znaczenie. Mamy pewną dni wolnych w roku. Można dyskutować o tym czy wigilia faktycznie jest „pełnoprawnym” dniem dla PKB i budowania sprzedaży. Handel jednak wtedy pracuje. Część firm także funkcjonuje. Z drugiej strony pamiętajmy, że jeśli mielibyśmy wolną wigilię, to rozmowy z pracownikami, chęć spędzenia z nimi czasu w mniej formalnym trybie, przesunęłaby się na inny dzień. Temat wolnej wigilii jest bardzo delikatną sprawą. Regulacje trzeba wprowadzać z odpowiednim wyprzedzeniem – mówi Soroczyński, który wskazywał także, że gospodarka po trudniejszym okresie wchodzi w lepszy okres.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Magazyn o biznesie
Aleksander Dargiewicz: Walka z ASF kosztowała Polskę już 20 mld zł
Magazyn o biznesie
Ernest Pytlarczyk – prognozujemy wzrost polskiej gospodarki na 4 proc.
Magazyn o biznesie
Stary Kontynent może być suwerenny w przemyśle obronnym
Magazyn o biznesie
Dlaczego ceny w Polsce przestały rosnąć
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Magazyn o biznesie
Inflacja: redukcja tak, ale coraz wolniejsza
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama