Czy w social mediach można wszystko?

W przestrzeni social mediów od lat panowało przekonanie o bezkarności. Twórcy i przedsiębiorcy nie czuli odpowiedzialności za kreowane treści, które trafiały nawet do tych najmłodszych użytkowników.

Publikacja: 30.12.2024 16:44

Czy w social mediach można wszystko?

Foto: Adobe Stock

Przyzwyczailiśmy się traktować konta na social mediach jako naszą przestrzeń, która stanowi co prawda wyłom w prywatności, „uchylenie drzwi”, ale jednak wciąż pozostaje w sferze intymności. Z tego też wynika powszechne przeświadczenie, że jest to trochę przestrzeń eksterytorialna, gdzie przepisy prawa nie obowiązują. Takie podejście jest szczególnie szkodliwe w przypadku osób znanych i influencerów, których profile śledzą tysiące osób. Trend „bezkarności” social mediowej powoli przechodzi do przeszłości i polski wymiar sprawiedliwości nie ma zamiaru już przymykać oczu na to, co znajdziemy na portalach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nawigator prawny Poradnik
W restrukturyzacji obowiązuje zakaz wypowiadania umów
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Nawigator prawny Poradnik
Nowe interpretacje MF: klauzula przeciw unikaniu opodatkowania w centrum uwagi
Nawigator prawny Poradnik
Ogłoszenie upadłości a prawo pracy: przywileje, wyjątki i sporne interpretacje
Nawigator prawny Poradnik
Frankowicze odzyskują prawa do odszkodowań za szkody w ubezpieczonych nieruchomościach
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Nawigator prawny Poradnik
Pułapki kompensowania zysków i strat w fundusze inwestycyjne
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego