Reklama

Czy w social mediach można wszystko?

W przestrzeni social mediów od lat panowało przekonanie o bezkarności. Twórcy i przedsiębiorcy nie czuli odpowiedzialności za kreowane treści, które trafiały nawet do tych najmłodszych użytkowników.

Publikacja: 30.12.2024 16:44

Czy w social mediach można wszystko?

Foto: Adobe Stock

Przyzwyczailiśmy się traktować konta na social mediach jako naszą przestrzeń, która stanowi co prawda wyłom w prywatności, „uchylenie drzwi”, ale jednak wciąż pozostaje w sferze intymności. Z tego też wynika powszechne przeświadczenie, że jest to trochę przestrzeń eksterytorialna, gdzie przepisy prawa nie obowiązują. Takie podejście jest szczególnie szkodliwe w przypadku osób znanych i influencerów, których profile śledzą tysiące osób. Trend „bezkarności” social mediowej powoli przechodzi do przeszłości i polski wymiar sprawiedliwości nie ma zamiaru już przymykać oczu na to, co znajdziemy na portalach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
Dostawca wysokiego ryzyka – kto zapłaci?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Nawigator prawny Poradnik
Cyberbezpieczeństwo w biznesie: trzy regulacje, jeden system zarządzania
Nawigator prawny Poradnik
Credit bidding w upadłości – czy to już czas, by zmienić polskie przepisy?
Nawigator prawny Poradnik
Podwyższenie kapitału zakładowego a schematy podatkowe – nowa interpretacja ogólna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nawigator prawny Poradnik
Osobowość prawna – kiedy spółka staje się tarczą dla nadużyć
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama