Reklama

Czy w social mediach można wszystko?

W przestrzeni social mediów od lat panowało przekonanie o bezkarności. Twórcy i przedsiębiorcy nie czuli odpowiedzialności za kreowane treści, które trafiały nawet do tych najmłodszych użytkowników.

Publikacja: 30.12.2024 16:44

Czy w social mediach można wszystko?

Foto: Adobe Stock

Przyzwyczailiśmy się traktować konta na social mediach jako naszą przestrzeń, która stanowi co prawda wyłom w prywatności, „uchylenie drzwi”, ale jednak wciąż pozostaje w sferze intymności. Z tego też wynika powszechne przeświadczenie, że jest to trochę przestrzeń eksterytorialna, gdzie przepisy prawa nie obowiązują. Takie podejście jest szczególnie szkodliwe w przypadku osób znanych i influencerów, których profile śledzą tysiące osób. Trend „bezkarności” social mediowej powoli przechodzi do przeszłości i polski wymiar sprawiedliwości nie ma zamiaru już przymykać oczu na to, co znajdziemy na portalach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
Opodatkowanie wynagrodzenia za zarządzanie ASI
Nawigator prawny Poradnik
Czy wpłata Blik w bankomacie może stanowić nieautoryzowaną transakcję płatniczą?
Nawigator prawny Poradnik
Zgłaszanie incydentów według NIS 2 – systemowa odpowiedzialność i procedury
Nawigator prawny Poradnik
Czas na regulacje. Dlaczego Polska potrzebuje ustawy o rynku kryptoaktywów
Nawigator prawny Poradnik
Podwyższenie kapitału zakładowego z agio emisyjnym a schematy podatkowe: analiza interpretacji ogólnej
Reklama
Reklama
Reklama