Czy w social mediach można wszystko?

W przestrzeni social mediów od lat panowało przekonanie o bezkarności. Twórcy i przedsiębiorcy nie czuli odpowiedzialności za kreowane treści, które trafiały nawet do tych najmłodszych użytkowników.

Publikacja: 30.12.2024 16:44

Czy w social mediach można wszystko?

Foto: Adobe Stock

Przyzwyczailiśmy się traktować konta na social mediach jako naszą przestrzeń, która stanowi co prawda wyłom w prywatności, „uchylenie drzwi”, ale jednak wciąż pozostaje w sferze intymności. Z tego też wynika powszechne przeświadczenie, że jest to trochę przestrzeń eksterytorialna, gdzie przepisy prawa nie obowiązują. Takie podejście jest szczególnie szkodliwe w przypadku osób znanych i influencerów, których profile śledzą tysiące osób. Trend „bezkarności” social mediowej powoli przechodzi do przeszłości i polski wymiar sprawiedliwości nie ma zamiaru już przymykać oczu na to, co znajdziemy na portalach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nawigator prawny Poradnik
Bezpieczna sukcesja pod lupą fiskusa. Rada wskazuje granice legalnych struktur
Nawigator prawny Poradnik
TSUE orzekł, że Malta nie może handlować swoim paszportem
Nawigator prawny Poradnik
Cyberatak w spółce. Obowiązki zarządu po naruszeniu bezpieczeństwa danych
Nawigator prawny Poradnik
Definicja mobbingu w kodeksie pracy nie rozwiązuje problemu pracodawców
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Nawigator prawny Poradnik
Fundacje rodzinne po dwóch latach. Praktyka podatkowa i zapowiedzi zmian