Reklama

Czy w social mediach można wszystko?

W przestrzeni social mediów od lat panowało przekonanie o bezkarności. Twórcy i przedsiębiorcy nie czuli odpowiedzialności za kreowane treści, które trafiały nawet do tych najmłodszych użytkowników.

Publikacja: 30.12.2024 16:44

Czy w social mediach można wszystko?

Foto: Adobe Stock

Przyzwyczailiśmy się traktować konta na social mediach jako naszą przestrzeń, która stanowi co prawda wyłom w prywatności, „uchylenie drzwi”, ale jednak wciąż pozostaje w sferze intymności. Z tego też wynika powszechne przeświadczenie, że jest to trochę przestrzeń eksterytorialna, gdzie przepisy prawa nie obowiązują. Takie podejście jest szczególnie szkodliwe w przypadku osób znanych i influencerów, których profile śledzą tysiące osób. Trend „bezkarności” social mediowej powoli przechodzi do przeszłości i polski wymiar sprawiedliwości nie ma zamiaru już przymykać oczu na to, co znajdziemy na portalach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nawigator prawny Poradnik
Transparentność płac: wyzwanie komunikacyjne dla menedżerów i HR
Nawigator prawny Poradnik
Rynek outsourcingu pod ścisłym nadzorem. Co grozi firmom w 2026 roku?
Nawigator prawny Poradnik
Czy mandat za parkowanie na prywatnym parkingu zawsze zobowiązuje cię do zapłaty?
Nawigator prawny Poradnik
Czym mogą być działania sanacyjne?
Nawigator prawny Poradnik
Zabezpieczenie kosztów utrzymania rodziny w długotrwałym postępowaniu rozwodowym
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama