Czy w social mediach można wszystko?

W przestrzeni social mediów od lat panowało przekonanie o bezkarności. Twórcy i przedsiębiorcy nie czuli odpowiedzialności za kreowane treści, które trafiały nawet do tych najmłodszych użytkowników.

Publikacja: 30.12.2024 16:44

Czy w social mediach można wszystko?

Foto: Adobe Stock

Przyzwyczailiśmy się traktować konta na social mediach jako naszą przestrzeń, która stanowi co prawda wyłom w prywatności, „uchylenie drzwi”, ale jednak wciąż pozostaje w sferze intymności. Z tego też wynika powszechne przeświadczenie, że jest to trochę przestrzeń eksterytorialna, gdzie przepisy prawa nie obowiązują. Takie podejście jest szczególnie szkodliwe w przypadku osób znanych i influencerów, których profile śledzą tysiące osób. Trend „bezkarności” social mediowej powoli przechodzi do przeszłości i polski wymiar sprawiedliwości nie ma zamiaru już przymykać oczu na to, co znajdziemy na portalach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nawigator prawny Poradnik
Istotą ESG jest transformacja firm w kierunku zrównoważonego rozwoju
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Nawigator prawny Poradnik
Jaki może być zakres działalności gospodarczej fundacji rodzinnej
Nawigator prawny Poradnik
Wierzyciel może się stać wspólnikiem
Nawigator prawny Poradnik
Odmowa interpretacji na podstawie opinii szefa KAS to zła praktyka
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Nawigator prawny Poradnik
Na ile układ chroni przed osobistą odpowiedzialnością za długi spółki
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście