Aktualizacja: 21.11.2024 11:57 Publikacja: 09.02.2024 19:00
Waldemar Szubert
Foto: materiały prasowe
W podcaście „Prawo w firmie” Waldemar Szubert wyjaśnia jakie obowiązki mają przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż. Jak ważne jest prawo konsumenta do złożenia reklamacji i co oznacza dla sprzedającego.
Podcast „Prawo w firmie” to porady prawne oparte na analizie przykładowych problemów przedsiębiorców. Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania w kancelariach prawnych.
Ataki phishingowe, klęski żywiołowe, a nawet działania związane z wojną hybrydową to tylko niektóre z wyzwań, z którymi muszą się mierzyć przedsiębiorcy w obszarach cyberbezpieczeństwa swojej firmy.
Patenty odgrywają kluczową rolę w strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza tych działających w sektorach opartych na innowacjach i technologii.
Każda branża ma swoje specyficzne koszty, które mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów.
Brak pełnej weryfikacji kontrahentów może prowadzić do strat finansowych i reputacyjnych. Współpraca z firmami zaangażowanymi w oszustwa podatkowe niesie za sobą ryzyko kontroli skarbowej, grzywny lub kary administracyjnej.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Opinie w internecie to jeden z kluczowych elementów, które kształtują wizerunek firmy. Współcześni konsumenci coraz częściej podejmują swoje decyzje zakupowe, kierując się opiniami dostępnymi w sieci. Paweł Potocki, adwokat z kancelarii Marszałek & Partnerzy, przybliża, jak skutecznie zarządzać reputacją online i unikać poważnych konsekwencji prawnych i wizerunkowych.
Po przyjęciu przez rząd nowelizacji mrożącej ceny energii adwokat Artur Pięta z Kancelarii Adwokackiej Sieńko Pięta i Partnerzy s.c. tłumaczy, jakie dokumenty złożyć i gdzie, aby zapłacić mniej za prąd.
Przedstawiamy najciekawsze orzeczenia z zakresu prawa gospodarczego, administracyjnego, prawa pracy i ubezpieczeń, a także cywilnego oraz karnego wybrane z października 2024 r.
Zbliżający się Black Friday będzie poważnym testem nastawienia konsumentów do wydawania w sezonie świątecznym. Jak dotąd konsumenci deklarują wyższe wydatki niż ubiegłoroczne, a firmy logistyczne spodziewają się ok. 10-proc. wzrostu liczby paczek.
Black Friday to święto dla wszystkich miłośników promocji. Wielu sprzedawców ogłasza największe rabaty w ciągu roku, kusząc klientów niskimi cenami. Niestety często po sprawdzeniu szczegółów oferty okazuje się, że wcale nie jest ona tak atrakcyjna.
Spółka Jeronimo Martins Polska obiecywała zwrot wartości produktów promocyjnych na voucher, ale nie informowała o istotnych zasadach i ograniczeniach promocji. Prezes UOKiK postawił właścicielowi sieci Biedronka zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Urząd przygląda się też akcjom innych sieci, m.in. Lidla oraz Eurocash.
W październiku liczba upadłości konsumenckich była jedną z najwyższych w ciągu ostatnich 15 lat - wynika z danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej. Od początku tego roku ogłosiło ją prawie 18 tys. osób. Jeśli tendencja się utrzyma, 2024 rok może być pod tym względem rekordowy.
Black Friday, to święto kupujących i handlowców. Nie zwalnia ono sprzedających ze stosowania prawa.
Zbliża się Black Friday, czyli święto wyprzedaży. Jak oznaczyć promocje, by nie naruszyć zasad wprowadzonych dyrektywą Omnibus i nie narazić się na wysokie kary?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas