Aktualizacja: 23.01.2025 22:10 Publikacja: 09.02.2024 19:00
Waldemar Szubert
Foto: materiały prasowe
W podcaście „Prawo w firmie” Waldemar Szubert wyjaśnia jakie obowiązki mają przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż. Jak ważne jest prawo konsumenta do złożenia reklamacji i co oznacza dla sprzedającego.
Podcast „Prawo w firmie” to porady prawne oparte na analizie przykładowych problemów przedsiębiorców. Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania w kancelariach prawnych.
Ataki phishingowe, klęski żywiołowe, a nawet działania związane z wojną hybrydową to tylko niektóre z wyzwań, z którymi muszą się mierzyć przedsiębiorcy w obszarach cyberbezpieczeństwa swojej firmy.
Brytyjski magazyn „What Car?” opublikował kolejną odsłonę swojego rankingu „Reliability Survey”, w którym 30 tysięcy właścicieli przekazało swoje opinie na temat aut. Jak wypadło Suzuki? Niezawodnie!
Patenty odgrywają kluczową rolę w strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza tych działających w sektorach opartych na innowacjach i technologii.
Każda branża ma swoje specyficzne koszty, które mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów.
Brak pełnej weryfikacji kontrahentów może prowadzić do strat finansowych i reputacyjnych. Współpraca z firmami zaangażowanymi w oszustwa podatkowe niesie za sobą ryzyko kontroli skarbowej, grzywny lub kary administracyjnej.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Opinie w internecie to jeden z kluczowych elementów, które kształtują wizerunek firmy. Współcześni konsumenci coraz częściej podejmują swoje decyzje zakupowe, kierując się opiniami dostępnymi w sieci. Paweł Potocki, adwokat z kancelarii Marszałek & Partnerzy, przybliża, jak skutecznie zarządzać reputacją online i unikać poważnych konsekwencji prawnych i wizerunkowych.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Konsument powinien móc samodzielnie sprawdzić całkowity koszt kredytu, czyli tzw. RRSO, tj. rzeczywistą roczną stopę oprocentowania.
Od 2025 roku obowiązują nowe zasady sprzedaży bananów. Przepisy unijne określają, jak powinny być oznakowane owoce dostępne w sprzedaży. Konieczne jest wskazanie m.in. informacji o kraju pochodzenia.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktyki operatorów telekomunikacyjnych – P4 (sieć Play) oraz Netii i postawił spółkom zarzuty w związku z prezentowaniem cen w wysokości uwzględniającej fakultatywne rabaty w sposób, który może wprowadzać w błąd.
Cena jest ciągle podstawowym wyznacznikiem decyzji zakupowych. Ale bardzo liczy się też przyjazność obsługi
Co dziesiąty mieszkaniec średnich miast w Polsce ma kłopoty ze spłatą swoich zobowiązań. Sytuacja jest gorsza niż w większych ośrodkach. Wśród przyczyn są mniejsze możliwości zarobkowania, którym towarzyszy duży apetyt na wielkomiejski poziom życia.
Ewentualne przyszłe roszczenia ze strony byłego klienta nie uzasadniają przetwarzania danych osobowych przez bank, gdy stron nie wiąże umowa – uznał Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku dotyczącym Banku Millennium.
Jeszcze dekadę temu to banki stały na pozycji wygranych w kwestii kredytów frankowych. Dziś konsumenci z łatwością pokonują największe nawet instytucje finansowe. Jak do tego doszło?
Spółka CK Investments, znana na rynku warszawskich nieruchomości, została ukarana przez UOKiK za posługiwanie się wekslem w sposób sprzeczny z jego funkcją i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, co do gwarancji zwrotu kapitału zainwestowanego przez nabywców weksli.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas