Ostatnie słowa wypowiedziane w kokpicie zaginionego samolotu to, jak informowaliśmy już wcześniej: „Dobranoc Malezja trzy siedem zero".

„Transkrypcją podzieliliśmy się z rodzinami pasażerów samolotu i dołączyliśmy ją jako aneks do materiałów prasowych. Nie ma w niej niczego niewłaściwego" – napisał w mailu do agencji Reutera minister transportu Malezji Hishammuddin Hussein.

Ostatnie słowa z kokpitu samolotu brzmiały: „Dobranoc Malezja trzy siedem zero", a nie jak wcześniej informowano: „W porządku, dobranoc".

Poniżej publikujemy 53-minutowy zapis ostatniej rozmowy pomiędzy pilotami lotu MH370 a kontrolerami lotów w Kuala Lumpur:

Kuala Lumpur (kontrola ruchu lotniczego)

12:25:53 MAS370: Delivery (organ wydający zgodę na lot i przekazujący instrukcje dot. lotu – red.), dzień dobry.

12:26:02 ATC: MAS 370 zaczekaj. Malezja sześć, macie zgodę do Frankfurtu procedura odlotu Agosa Alpha sześć tysięcy stóp kod transpondera 2106

12:26:19 ATC: ...MAS 370, jaki poziom lotu?

12:26:21 MAS 370: Jesteśmy gotowi do lotu na poziomie 350 do Pekinu.

12:26:39 ATC: MAS 370 macie zgodę do Pekinu procedura PIBOS A, sześć tysięcy stóp, kod transpondera 2057

12:26:45 MAS 370: Pekin PIBOS A, sześć tysięcy, kod transpondera 2057, MAS 370. Dziękujemy.

12:26:53 ATC: Witamy na częstotliwości kontroli GROUND.

12:26:55 MAS 370: Do widzenia.

KUALA LUMPUR GROUND (Odpowiedzialny za ruch samolotów na płycie w Kuala Lumpur)

12:27:27 MAS370: GROUND, tu MAS370. Dzień dobry, stanowisko C 1, prosimy o zgodę wypchnięcie i start.

12:27:34 ATC: MAS 370 Lumpur GROUND Dzień dobry, macie zgodę na wypchnięcie i start.

12:27:40 MAS370: Jest zgoda na wypchnięcie i start. Prawy pas 32, przez wyjście Sierra 4. Mamy 239 pasażerów na pokładzie. Kołowanie MRO.

12:27:45 ATC: Przyjąłem.

12:32:13 MAS370: MAS377 proszę o zgodę na kołowanie.

12:32:16 ATC: ... (zniekształcone)... droga standardowa. Czekaj na Bravo.

12:32:30 MAS370: GROUND, tu MAS370. Brzmisz niezrozumiale. Powtórz.

12:32:38 ATC: MAS370 kołowanie do punktu oczekiwania A11. Prawy pas 32. Droga standardowa. Czekaj na B (Bravo).

12:32:42 MAS370: A11, standardowa droga. Czekać na B, MAS370.

12:35:53 ATC: MAS370. Wieża.

12:36:19 ATC: ...(zniekształcony)... Wieża... (zniekształcony)...

MAS370: 1188, MAS370. Dziękuję.

LUMPUR Tower (Wieża kontroli lotów w Kuala Lumpur)

12:36:30 MAS370: Wieża, MAS370. Dzień Dobry.

12:36:38 ATC: MAS370 Dzień Dobry. Tu wieża w Kuala Lumpur. Oczekuj w punkcie... A10, MAS370.

12:36:50 MAS370: A10, Mas370.

12:38:43 ATC: MAS370, zajmij prawy pas 32, punkt A10.

MAS370: Zajmuję prawy pas 32, punkt A10, MAS370.

12:40:38 ATC: MAS370, pas 32, macie zgodę na start. Dobranoc.

MAS370: Prawy pas 32. Startujemy, Mas370. Dziękujemy. Cześć.

LUMPUR APROACH (Kontrola zbliżania w Kuala Lumpur)

12:42:05 MAS370: Departure (zbliżanie), MAS370.

12:42:10 ATC: Malezja trzy siedem zero, zidentyfikowany. Wejdź na poziom 180. Kasuję standardowy lot. Skręć w prawo bezpośrednio do IGARI. MAS370.

12:42:48 MAS370: Ok, poziom 180, bezpośrednio do IGARI. Malezja jeden, pomyłka, trzy siedem zero.

12:42:52 ATC: Malezja370, skontaktuj się z Radarem w Kuala Lumpur 132,6. Dobranoc.

MAS370: Dobranoc. 132,6. MAS370.

Kuala Lumpur (Kontrola obszaru przestrzeni powietrznej)

12:46:51 MAS370: Radar Kuala Lumpur, tu MAS370.

12:46:51 ATC: MAS370, Tu radar w Kuala Lumpur. Dzień Dobry. Przejdź na poziom lotu 250.

12:46:54 MAS370: Dzień Dobry, Poziom 250. MAS370.

12:50:06 ATC: MAS370. Przejdź na poziom 350.

12:50:09 MAS370: Poziom 350, MAS370.

01:01:14 MAS370: MAS370, utrzymujemy poziom 350.

01:01:19 ATC: MAS370, poziom 350.

01:07:55 MAS570: Malezja... 350, utrzymujemy poziom 350.

01:08:00 ATC: MAS370.

01:19:24 ATC: MAS 370, nawiąż kontakt z Ho Chi Minh, 120,9. Dobranoc.

01:19:29 MAS370: Dobranoc, Malezja trzy siedem zero.