Według magazynu Campaign Asia-Pacific najsilniejszą marką najludniejszego kontynentu jest Sony przed koreańskim Samsungiem i Panasonic. W dziesiątce jak są jeszcze LG, Canon, Apple, HP, Google, Nestle i Nike.

Pierwsza marka chińska dopiero na 102 miejscu ( Haier - producent sprzętu AGD i RTV).

- Tegoroczne wyniki raportu stanowią dla marek z Chin i Indii wyzwanie jakim jest konieczność wyjścia poza lokalny rynek-piszą autorzy raportu.

Kolejną niespodzianką jest brak wśród pierwszych 25 marek - symboli towarów luksusowych - perfumy Chanel zajęły 30 miejsce, zegarki Rolex - 42 a auta  BMW - 49.

Prada, która niedawno debiutowała na giełdzie w Hongongu dopiero na 348 miejscu.

Magazyn korzystał z danych firmy TNS, która przeprowadziła ankiety najbardziej cenionych marek wśród 3322 konsumentów w wieku 15-64 lata w Australii, Chinach, Indiach, Japonii, Hongkongu, Malezji, Singapurze, Tajwanie, Korei Płd i Tajlandii.