W regionie błyskawicznie rośnie liczba użytkowników korzystających z Internetu, a celem Facebooka jest skorzystanie z tego potencjału i zwiększenie profitów z reklamy. Zakazany w Chinach portal jest legalny wyłącznie na obszarze Hongkongu, więc nowe biuro będzie obsługiwało klientów z terenu byłej kolonii brytyjskiej i Tajwanu. Istniejący już oddział singapurski ma odpowiadać za kontakt z klientami z pozostałej części Azji Południowo Wschodniej, a zwłaszcza z Indonezji.
- Otwarcie drugiego po Singapurze biura w Azji pokazuje zaangażowanie Facebooka na tym kontynencie, a w szczególności w Honkongu i Tajwanie, gdzie mamy aktywną społeczność internetową – czytamy w oświadczeniu firmy.
Facebook poinformował że jego dział sprzedaży współpracuje z największymi markami, a biuro w Hongkongu dołączy do sieci oddziałów zlokalizowanych już W Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech Szwecji i Singapurze. Ponadto spółka oznajmiła, że nawiązała już współpracę z 3Hong Kong, działającym na terenie Hongkongu operatorem telekomunikacyjnym i tamtejszą firmą farmaceutyczną Wyeth.
- Inwestujemy w solidny zespół, aby rozwinąć działalność Facebooka w tym regionie ponieważ wiele tutejszych firm wyraziło chęć podjęcia z nami współpracy . W miarę rozrostu będziemy zatrudniać nowych pracowników – oznajmiła Kumiko Hidaka rzeczniczka firmy.
Azja Południowo-Wschodnia to jeden z najbardziej rozwojowych rynków nowych technologii na świecie. 600 milionowa populacja młodych, wykształconych ludzi kusi obietnicą krociowych zysków. Najlepszym kąskiem w regionie wydaje się być najludniejsza Indonezja, gdzie popularność Facebooka i Twittera zaskakuje nawet najbardziej optymistycznych analityków. Szacuje się, że obecnie 2 mln Indonezyjczyków używa smartfonów BlackBerry, co czyni ten rynek jednym z największym odbiorców tych urządzeń.
Na całym świecie Facebook ma ponad 500 mln użytkowników. Spółka nie ujawnia jednak danych szczegółowych na temat pochodzenia swoich klientów, więc nie wiadomo ile Facebookowiczów pochodzi z regionu Azji Południowo-Wschodniej.