W regionie błyskawicznie rośnie liczba użytkowników korzystających z Internetu, a celem Facebooka jest skorzystanie z tego potencjału i zwiększenie profitów z reklamy. Zakazany w Chinach portal jest legalny wyłącznie na obszarze Hongkongu, więc nowe biuro będzie obsługiwało klientów z terenu byłej kolonii brytyjskiej i Tajwanu. Istniejący już oddział singapurski ma odpowiadać za kontakt z klientami z pozostałej części Azji Południowo Wschodniej, a zwłaszcza z Indonezji.

- Otwarcie drugiego po Singapurze biura w Azji pokazuje zaangażowanie Facebooka na tym kontynencie, a w szczególności w Honkongu i Tajwanie, gdzie mamy aktywną społeczność internetową – czytamy w oświadczeniu firmy.

Facebook poinformował że jego dział sprzedaży współpracuje z największymi markami, a biuro w Hongkongu dołączy do sieci oddziałów zlokalizowanych już W Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech Szwecji i Singapurze. Ponadto spółka oznajmiła, że nawiązała już współpracę z 3Hong Kong, działającym na terenie Hongkongu operatorem telekomunikacyjnym i tamtejszą firmą farmaceutyczną Wyeth.

- Inwestujemy w solidny zespół, aby rozwinąć działalność Facebooka w tym regionie ponieważ wiele tutejszych firm wyraziło chęć podjęcia z nami współpracy . W miarę rozrostu będziemy zatrudniać nowych pracowników – oznajmiła Kumiko Hidaka rzeczniczka firmy.

Azja Południowo-Wschodnia to jeden z najbardziej rozwojowych rynków nowych technologii na świecie. 600 milionowa populacja młodych, wykształconych ludzi kusi obietnicą krociowych zysków. Najlepszym kąskiem w regionie wydaje się być najludniejsza Indonezja, gdzie popularność Facebooka i Twittera zaskakuje nawet najbardziej optymistycznych analityków. Szacuje się, że obecnie 2 mln Indonezyjczyków używa smartfonów BlackBerry, co czyni ten rynek jednym z największym odbiorców tych urządzeń.

Reklama
Reklama

Na całym świecie Facebook ma ponad 500 mln użytkowników. Spółka nie ujawnia jednak danych szczegółowych na temat pochodzenia swoich klientów, więc nie wiadomo ile Facebookowiczów pochodzi z regionu Azji Południowo-Wschodniej.