Celem współpracy jest stworzenie dogodnych warunków do rozwoju i umocnienia polskiej branży cyfrowej oraz e-commerce na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych. Porozumienie obejmuje też promocję rodzimych przedsiębiorstw względem potencjalnych kontrahentów zagranicznych obecnych na rynku polskim lub dopiero planujących współpracę gospodarczą.
W ramach porozumienia, Izba Gospodarki Elektronicznej będąca organizacją non profit reprezentującą interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, będzie m.in. dzielić się wiedzą i doświadczeniem, by wspierać dalszy rozwój eksportu online. Eksperci z PAIH będą z kolei angażować się w cykliczne warsztaty i szkolenia dla biznesu, które realizowane są w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej prowadzonej przez e-Izbę.
Czytaj więcej
Chiński rynek e-commerce jest największy na świecie. I, jak wskazują eksperci, niezwykle konkurencyjny. To wymagający biznes na najwyższym poziomie.
- Handel transgraniczny, z uwagi na odmienne realia prawno – podatkowe danego rynku, wciąż stanowi ogromne wyzwanie dla branży e-commerce. Do tego dochodzą kwestie różnic w zakresie promocji, e-marketingu oraz płatności, które są kluczowe w działalności transgranicznej. Izba Gospodarki Elektronicznej od lat wspiera polskie firmy e-commerce w eksporcie online. Mamy fantastyczne produkty, świetną obsługę klienta oraz jesteśmy przygotowani logistycznie na obsługę klienta zagranicznego - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
- E-commerce to dynamicznie rozwijająca się dziedzina gospodarki, a pandemia jeszcze bardziej przyspieszyła wzrost znaczenia sektora cyfrowego. Nowe trendy to nowe możliwości dla polskich firm, zarówno w rozwoju biznesów na rynku rodzimym, jak i ich internacjonalizacji. W PAIH pomagamy przedsiębiorcom w tworzeniu najskuteczniejszej strategii eksportowej i w dotarciu do nowych kontrahentów – mówi Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Czytaj więcej:
Co szefujący PAIH i IGE mówią o dwustronnym porozumieniu? - Współpraca z PAIH to dla nas ważny krok w dalszym wspieraniu przedsiębiorców sektora MŚP w międzynarodowej ekspansji – mówi Sass-Staniszewska.
- Podpisane porozumienie usprawni wymianę informacji między naszymi instytucjami. Pozwoli działać jeszcze sprawniej i z większą intensywnością, a przede wszystkim stale i w długofalowej perspektywie. Wykorzystamy przy tym wspólny potencjał w promocji polskich firm z branży cyfrowej na rynku polskim i rynkach międzynarodowych – zapowiada z kolei Krzysztof Drynda.