Reklama

Witold Waszczykowski o Japonii: Wrota do Azji

Poszukujemy nowych i efektywnych form współpracy z większością krajów Azji i Pacyfiku. Przynosi to wymierne efekty, zwłaszcza w gospodarce – pisze szef MSZ Witold Waszczykowski.

Aktualizacja: 22.05.2017 00:06 Publikacja: 21.05.2017 18:27

Witold Waszczykowski o Japonii: Wrota do Azji

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Region Azji i Pacyfiku od wielu lat przyciągał polskich podróżników, kupców i uczonych. Wielu z nich zapisało się trwale w historii krajów, którym oddali zasługi. Paweł Edmund Strzelecki jest bohaterem Australii, Bronisław Piłsudski Japonii, a Kazimierz Kwiatkowski Wietnamu. Dzisiaj ta część świata stała się kluczowym obszarem ekspansji politycznej i gospodarczej ze względu na ogromny i wciąż rosnący potencjał demograficzny i gospodarczy. Większość krajów europejskich, podobnie jak USA, zorientowała swoją politykę zagraniczną na Azję i Pacyfik. Uczyniła to również Polska. Azja i Pacyfik są obecnie ważnym kierunkiem polskiej polityki zagranicznej w wymiarze globalnym.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama