To jedna ze składowych "korzystnego klimatu" dla polskich przedsiębiorców, którzy odważą się skierować swoje inwestycje do Brazylii. Jednak nie jedyna, zgodnie z ocenami ekspertów miejscowy rynek oferuje atrakcyjniejsze marże niż Europa.
Trzeba jednak pamiętać, że wszędzie, nawet w Brazylii przedsiębiorcy muszą liczyć się z szeregiem trudności - brazyliaja charakteryzuje się tzw. "rynkiem pośrednika", oznacza, że w robienie biznesu w tym kraju wpisana jest potrzeba korzystania ze wsparcia w nawiązywaniu relacji biznesowych.
Czytaj więcej
Brazylia, jako największy kraj Ameryki Łacińskiej i piąte pod względem liczby ludności państwo świata, może być dla polskich firm szukających nowych możliwości zagranicznej ekspansji bramą do pozostałych krajów regionu.
Kolejną przeszkodą może być być skomplikowany system podatkowy, która polega m.in. na nakładaniu się ogólnokrajowego systemu podatkowego na te obowiązujące w konkretnych stanach. Mimo tego istnieje wiele aspektów dzięki, którym eksport do Brazylii może przynieść zyski - kraj ten dokłada wszelkich starań aby zostać przyjętym do Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, której celem przede wszystkim osiągnięcie jak najwyższego wzrostu gospodarczego i stopy życiowej obywateli państw członkowskich.