Reklama
Rozwiń

Zasady wypłaty premii warto uregulować

Jeśli pracodawca zacznie przyznawać premie, których zasad wypłaty nigdzie nie określił, nie dość, że naraża się na spory z pracownikami, to jeszcze spowoduje wątpliwości co do wliczania tego składnika pensji do podstawy zasiłków.

Publikacja: 09.04.2017 14:00

Zasady wypłaty premii warto uregulować

Foto: Fotolia

Premia, obok wynagrodzenia zasadniczego, jest jednym z najczęściej spotykanych dodatkowych, nieobligatoryjnych elementów wynagrodzenia pracownika. Wprowadzając taki dodatkowy składnik pensji, pracodawca powinien szczegółowo uregulować warunki jego wypłaty. Wypłata premii, w odróżnieniu od nagrody, nie zależy bowiem od jego uznania. Pracownik nabywa do niej prawo w chwili spełnienia warunków określonych w wewnętrznych przepisach ustalonych i wprowadzonych przez pracodawcę.

Ustalenie warunków

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Płace
O ile wzrośnie płaca minimalna i pensje w budżetówce? Negocjacje podwyżek wciąż trwają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Płace
Najniższe wynagrodzenie od 2026 w górę. Rząd podał kwotę
Płace
Zamieszanie wokół podwyżki płacy minimalnej. „To nie może być polityczny targ”
Płace
Można zatrudnić niepełnoletniego i otrzymać nawet 13 tys. zł dofinansowania
Płace
Mniej godzin pracy za takie samo wynagrodzenie. Co na to pracodawcy?