Zasady wypłaty premii warto uregulować

Jeśli pracodawca zacznie przyznawać premie, których zasad wypłaty nigdzie nie określił, nie dość, że naraża się na spory z pracownikami, to jeszcze spowoduje wątpliwości co do wliczania tego składnika pensji do podstawy zasiłków.

Publikacja: 09.04.2017 14:00

Zasady wypłaty premii warto uregulować

Foto: Fotolia

Premia, obok wynagrodzenia zasadniczego, jest jednym z najczęściej spotykanych dodatkowych, nieobligatoryjnych elementów wynagrodzenia pracownika. Wprowadzając taki dodatkowy składnik pensji, pracodawca powinien szczegółowo uregulować warunki jego wypłaty. Wypłata premii, w odróżnieniu od nagrody, nie zależy bowiem od jego uznania. Pracownik nabywa do niej prawo w chwili spełnienia warunków określonych w wewnętrznych przepisach ustalonych i wprowadzonych przez pracodawcę.

Ustalenie warunków

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Płace
O ile wzrośnie płaca minimalna i pensje w budżetówce? Negocjacje podwyżek wciąż trwają
Płace
Najniższe wynagrodzenie od 2026 w górę. Rząd podał kwotę
Płace
Zamieszanie wokół podwyżki płacy minimalnej. „To nie może być polityczny targ”
Płace
Można zatrudnić niepełnoletniego i otrzymać nawet 13 tys. zł dofinansowania
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Płace
Mniej godzin pracy za takie samo wynagrodzenie. Co na to pracodawcy?