Aktualizacja: 29.09.2019 22:26 Publikacja: 29.09.2019 22:15
Foto: Adobe Stock
Coraz więcej przedsiębiorców promuje swoje towary i usługi w innych krajach. Coraz częściej też pojawiają się wątpliwości, czy w takiej sytuacji występują w roli płatników i powinni pobierać od organizatora targów 20 proc. podatku u źródła. Mimo iż art. 21 ust. 1 ustawy o CIT nie mówi nic na temat usług wynajmu powierzchni targowych, to nie jest trudno o spór z fiskusem, zwłaszcza gdy zakres usług świadczonych przez organizatora jest szeroki. Stanowisko organów podatkowych jest niejednolite. W wydanych przez skarbówkę interpretacjach pojawia się pogląd, że spółka uczestnicząca w targach nabywa usługi reklamowe, od których powinna odprowadzić podatek do polskiego urzędu.
W tym roku podatnik samodzielnie rozliczy dochody z inwestycji w fundusze kapitałowe w zeznaniu PIT-38. Termin m...
Wynagrodzenie za zakaz konkurencji należy zakwalifikować do tego samego źródła przychodów, z którego osoba objęt...
Pracownik wykonujący pracę zdalną, mieszkający poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, ma prawo...
Podatnik zwolniony podmiotowo z VAT nie musi udokumentować fakturą bądź rachunkiem odprzedaży nadwyżki energii e...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Przedsiębiorca może wprowadzić do firmy i rozliczyć w kosztach uzyskania przychodów prywatne rzeczy, które zamie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas