Aktualizacja: 29.09.2019 22:26 Publikacja: 29.09.2019 22:15
Foto: Adobe Stock
Coraz więcej przedsiębiorców promuje swoje towary i usługi w innych krajach. Coraz częściej też pojawiają się wątpliwości, czy w takiej sytuacji występują w roli płatników i powinni pobierać od organizatora targów 20 proc. podatku u źródła. Mimo iż art. 21 ust. 1 ustawy o CIT nie mówi nic na temat usług wynajmu powierzchni targowych, to nie jest trudno o spór z fiskusem, zwłaszcza gdy zakres usług świadczonych przez organizatora jest szeroki. Stanowisko organów podatkowych jest niejednolite. W wydanych przez skarbówkę interpretacjach pojawia się pogląd, że spółka uczestnicząca w targach nabywa usługi reklamowe, od których powinna odprowadzić podatek do polskiego urzędu.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas