Reklamowy gadżet w podatkowych kosztach

Spółka, która rozdaje na spotkaniach promocyjnych upominki opatrzone swoim logo, może odliczyć wydatki na ich zakup od przychodu.

Publikacja: 26.09.2021 14:31

Reklamowy gadżet w podatkowych kosztach

Foto: Adobe Stock

Przekazywanie drobnych gadżetów jest działaniem reklamowym. Wydatki można rozliczyć w podatkowych kosztach. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 17 września 2021 r. (0111-KDIB1-3.4010.266. 2021.3.PC).

Wystąpiła o nią spółka produkująca części do samochodów. Prowadzi różne działania marketingowe i reklamowe wspierające sprzedaż. Między innymi przekazuje upominki podczas spotkań promocyjnych, targów pracy czy wizyt uczniów i studentów w czasie tzw. dni otwartych. Gadżety dostają również pracownicy. Są to długopisy, kubki, notesy, kalendarze, koszulki opatrzone nazwą i logo firmy. Ich wartość nie przekracza 100 zł.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Influencerzy? Kusi sława i duże pieniądze. Ale trzeba podzielić się z fiskusem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wypłacając dywidendę trzeba pamiętać o podatku u źródła
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydanie towarów oszustowi. A co z VAT?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy refaktura mediów jest zwolniona z VAT
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Działalność influencera w Internecie – katalog przychodów i sposoby ich opodatkowania