Reklamowy gadżet w podatkowych kosztach

Spółka, która rozdaje na spotkaniach promocyjnych upominki opatrzone swoim logo, może odliczyć wydatki na ich zakup od przychodu.

Publikacja: 26.09.2021 14:31

Reklamowy gadżet w podatkowych kosztach

Foto: Adobe Stock

Przekazywanie drobnych gadżetów jest działaniem reklamowym. Wydatki można rozliczyć w podatkowych kosztach. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 17 września 2021 r. (0111-KDIB1-3.4010.266. 2021.3.PC).

Wystąpiła o nią spółka produkująca części do samochodów. Prowadzi różne działania marketingowe i reklamowe wspierające sprzedaż. Między innymi przekazuje upominki podczas spotkań promocyjnych, targów pracy czy wizyt uczniów i studentów w czasie tzw. dni otwartych. Gadżety dostają również pracownicy. Są to długopisy, kubki, notesy, kalendarze, koszulki opatrzone nazwą i logo firmy. Ich wartość nie przekracza 100 zł.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Strata stracie nierówna
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Trudne do wyceny wartości niematerialne – rola analizy DEMPE
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Strata powstała w wyniku oszustwa może być podatkowym kosztem
Reklama
Reklama