Reklama
Rozwiń

Daniny od nagród w programie motywacyjnym nie odprowadzi klient

Zakreślając krąg płatników podatku dochodowego przepisy nie posługują się kategorią podmiotu, na którym spoczywa ciężar ekonomiczny świadczenia. Wyraźnie wskazują, że płatnikiem jest ten, kto dokonuje świadczeń.

Publikacja: 12.10.2021 13:21

Daniny od nagród w programie motywacyjnym nie odprowadzi klient

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła obowiązków płatnika w zakresie wydawania nagród uczestnikom programu motywacyjnego. We wniosku o interpretację z października 2020 r. spółka wyjaśniła, że profesjonalnie zajmujące się organizacją oraz zarządzaniem programami lojalnościowymi. W związku z prowadzoną działalnością świadczy na rzecz swoich klientów usługi związane z organizacją konkursów, akcji promocyjnych, sprzedaży premiowej, loterii i innych wydarzeń, mających na celu reklamę firmy klienta, jego produktów i marek.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od opłat pobieranych przez serwis internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Praca cudzoziemca na nowych zasadach
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
PESEL obywatela Ukrainy nie decyduje o jego rezydencji podatkowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Rezerwy pracownicze w świetle MSR 19 i polskich przepisów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne. NSA uznał, że „duch przepisów” jest ponad literą prawa