Reklama

Jak zakwalifikować wynagrodzenie influencera

Sposób przyporządkowania przychodu uzyskanego przez influencera do odpowiedniego źródła zależy od charakteru działalności takiej osoby oraz rodzaju umowy zawartej z reklamodawcą czy odrębnym pośrednikiem. Dlatego każdy przypadek wypłaty wynagrodzenia na rzecz influencera należy badać indywidualnie.

Aktualizacja: 31.01.2022 09:38 Publikacja: 30.01.2022 07:35

Jak zakwalifikować wynagrodzenie influencera

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 października 2021 r. (0113-KDIPT2-2.4011.183.2017.20.ACZ).

Spółka prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług za pomocą serwisu internetowego. Zawiera z influencerem umowę dotyczącą korzystania z serwisu oraz sporządzenia i zamieszczenia treści w mediach internetowych influencera (poprzez akceptację regulaminu serwisu), a następnie na podstawie tożsamej umowy pośredniczy w kontaktach influencera i reklamodawcy. Następnie spółka pobiera odpowiednie wynagrodzenie od reklamodawców, a influencerowi wypłaca należne honorarium.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Wakacyjna amortyzacja
Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
E-commerce musi się przygotować do KSeF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy warto prowadzić działalność w formie spółki komandytowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Motorówki, jachty i rowery wodne podlegają amortyzacji sezonowej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Szacowanie oczekiwanych strat kredytowych wg MSSF 9 a ryzyko płynności
Reklama
Reklama
Reklama