Reklama
Rozwiń

Jak zakwalifikować wynagrodzenie influencera

Sposób przyporządkowania przychodu uzyskanego przez influencera do odpowiedniego źródła zależy od charakteru działalności takiej osoby oraz rodzaju umowy zawartej z reklamodawcą czy odrębnym pośrednikiem. Dlatego każdy przypadek wypłaty wynagrodzenia na rzecz influencera należy badać indywidualnie.

Aktualizacja: 31.01.2022 09:38 Publikacja: 30.01.2022 07:35

Jak zakwalifikować wynagrodzenie influencera

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 października 2021 r. (0113-KDIPT2-2.4011.183.2017.20.ACZ).

Spółka prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług za pomocą serwisu internetowego. Zawiera z influencerem umowę dotyczącą korzystania z serwisu oraz sporządzenia i zamieszczenia treści w mediach internetowych influencera (poprzez akceptację regulaminu serwisu), a następnie na podstawie tożsamej umowy pośredniczy w kontaktach influencera i reklamodawcy. Następnie spółka pobiera odpowiednie wynagrodzenie od reklamodawców, a influencerowi wypłaca należne honorarium.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Strata stracie nierówna
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Trudne do wyceny wartości niematerialne – rola analizy DEMPE
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Strata powstała w wyniku oszustwa może być podatkowym kosztem