Jak zakwalifikować wynagrodzenie influencera

Sposób przyporządkowania przychodu uzyskanego przez influencera do odpowiedniego źródła zależy od charakteru działalności takiej osoby oraz rodzaju umowy zawartej z reklamodawcą czy odrębnym pośrednikiem. Dlatego każdy przypadek wypłaty wynagrodzenia na rzecz influencera należy badać indywidualnie.

Aktualizacja: 31.01.2022 09:38 Publikacja: 30.01.2022 07:35

Jak zakwalifikować wynagrodzenie influencera

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 6 października 2021 r. (0113-KDIPT2-2.4011.183.2017.20.ACZ).

Spółka prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług za pomocą serwisu internetowego. Zawiera z influencerem umowę dotyczącą korzystania z serwisu oraz sporządzenia i zamieszczenia treści w mediach internetowych influencera (poprzez akceptację regulaminu serwisu), a następnie na podstawie tożsamej umowy pośredniczy w kontaktach influencera i reklamodawcy. Następnie spółka pobiera odpowiednie wynagrodzenie od reklamodawców, a influencerowi wypłaca należne honorarium.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Coraz trudniej płacić gotówką
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Co zrobić, gdy dzwoni pracownik skarbówki? Kiedy rozmowa może nam zaszkodzić?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy i dlaczego trzeba zaktualizować benchmarki
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jakimi kwestiami w podatku u źródła należy zająć się w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy płatność gotówkowa może być kosztem uzyskania przychodów
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń