Reklama

Ulga dla klasy średniej – kto zyska, a kto straci…

Regulacje tzw. Polskiego Ładu spowodowały wiele zmian i wprowadziły zamieszanie w systemie rozliczeń pracowników. Najbardziej kontrowersyjna zmiana dotyczy braku możliwości odliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne od podatku dochodowego, ale regulator twierdzi, że ulga dla klasy średniej pozwoli zmniejszyć tę dolegliwość. Czy rzeczywiście tak jest?

Aktualizacja: 02.02.2022 09:16 Publikacja: 01.02.2022 13:42

Ulga dla klasy średniej – kto zyska, a kto straci…

Foto: Adobe Stock

Ulga dla klasy średniej to pomniejszenie dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych o kwotę indywidualnie obliczaną na podstawie wysokości uzyskanych przychodów z pracy na etacie (umowa o pracę, stosunek służbowy, praca nakładcza, spółdzielczy stosunek pracy) oraz dochodu osiąganego z działalności gospodarczej opodatkowanej według skali podatkowej.

Inaczej będzie obliczał ulgę dla klasy średniej pracodawca, który ma obowiązek monitorować miesięczne przychody pracownika, sprawdzając czy mieszczą się one w widełkach przychodowych przewidzianych dla klasy średniej.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama