Wydatki na transport są kosztem zlecającego wysyłkę

Zwrot wydatków poniesionych na przesyłkę pocztową lub kurierską, przekazany sprzedawcy towaru, może być udokumentowany wystawioną przez niego notą księgową i na tej podstawie ujęty w podatkowej księdze.

Publikacja: 27.02.2022 10:10

Wydatki na transport są kosztem zlecającego wysyłkę

Foto: Adobe Stock

Gdy klient kupuje towar bezpośrednio w sklepie lub poprzez aukcje, automatycznie udziela sprzedającemu pełnomocnictwa (jednorazowe zawarcie umowy z firmą realizującą odpłatną dostawę zamówionych towarów) na nadanie przesyłki w imieniu i na koszt kupującego. Wtedy koszt przesyłki jest przeniesiony na klienta i nie generuje przychodu. Zapis o przesyłce nie widnieje też na fakturze/rachunku. A jeżeli kupujący udzielający pełnomocnictwa jest przedsiębiorcą, to czy może ująć wydatek za przesyłkę w kosztach? Co będzie dla niego dowodem księgowym i jak ma go ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo