Reklama

Kwestie klimatu w sprawozdaniu finansowym

Zmiany klimatu są obszarem, który budzi coraz większe zainteresowanie i ma coraz większe znaczenie dla interesariuszy – inwestorów, instytucji finansujących, firm ubezpieczeniowych.

Publikacja: 29.03.2022 12:23

Kwestie klimatu w sprawozdaniu finansowym

Foto: Adobe Stock

Kwestie klimatu i przechodzenie na technologie niskoemisyjne stają się ważnym tematem również dla podmiotów gospodarczych, władz państwowych, organów regulacyjnych. Następuje rewolucja w sposobie postrzegania przez interesariuszy ryzyka związanego z klimatem w sprawozdaniu finansowym jednostki.

Większość informacji związanych z klimatem jest obecnie ujawniana poza sprawozdaniami finansowymi jednostek. W sprawozdaniu z działalności, zgodnie z art. 49 ust. 3 ustawy o rachunkowości (dalej: uor), należy opisać – o ile jest to istotne dla oceny rozwoju, wyników i sytuacji jednostki – kluczowe niefinansowe wskaźniki efektywności dotyczące zagadnień środowiska naturalnego. Niemniej jednak zbyt ogólne sformułowanie, wraz ze wskazaniem "o ile jest to istotne” powoduje, że niewiele podmiotów pochyla się nad tematami środowiskowymi czy też bardziej kierunkowo – kwestiami klimatycznymi.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Internetowy handel pod lupą fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Minister wyjaśnił co jest schematem podatkowym
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obniżenie podstawy PCC przy powstaniu agio – interpretacja ogólna MF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Środki pomocowe wspierają sektor obronny
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Będą zmiany w kilometrówce
Reklama
Reklama
Reklama