Jak zapisać w księgach opłatę za reklamę piwa

Puby, restauracje, agencje reklamowe, sklepy czy inne podmioty świadczące usługę będącą reklamą napojów alkoholowych wnoszą z tego tytułu opłatę, którą należy odpowiednio zaksięgować.

Publikacja: 19.04.2022 19:51

Jak zapisać w księgach opłatę za reklamę piwa

Foto: Adobe Stock

Reklama napojów alkoholowych oznacza publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych. Za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów handlowych pomiędzy przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją, obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi). Usługę reklamową napojów alkoholowych będzie stanowiło na przykład umieszczenie przez podmioty świadczące taką usługę (np. puby, restauracje, lokale gastronomiczne), w ramach realizacji zobowiązania wynikającego z umowy o współpracy zawartej z producentem (browarem) – logo (marki) sprzedawanego piwa, czy nazwy browaru na dystrybutorze, szklankach i podkładkach do tych szklanek, a także na stolikach, krzesłach, czy kawiarnianych parasolach.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo