Aktualizacja: 13.07.2025 14:57 Publikacja: 30.05.2022 09:03
Foto: Adobe Stock
Już od 1 października 2018 r. nastąpiła pełna elektronizacja sporządzania sprawozdań finansowych oraz ich składania do Repozytorium Dokumentów Finansowych (dalej: RDF). Choć nowa procedura obowiązuje już kilka lat, to przedsiębiorcy wciąż mierzą się z problemami związanymi z praktycznym zastosowaniem przepisów. Dotyczy to m.in. składania e-podpisów. Należy bowiem pamiętać, że ich złożenie następuje z automatycznym zapisem daty i godziny. Łatwo więc odtworzyć czas podjętych czynności związanych z zamknięciem roku obrotowego. Jeżeli nie będzie on zgodny z przepisami, może to doprowadzić do negatywnych konsekwencji dla przedsiębiorców.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas