Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy przez e-faktury powiększy się szara strefa?

Nie negując samej idei faktury ustrukturyzowanej oraz Krajowego Systemu e-Faktur (bo niesie on w sobie sporo pozytywnych następstw), w mojej ocenie okres, w jakim ma się dokonać ta rewolucja cyfrowa, jest zdecydowanie za krótki.

Publikacja: 03.01.2023 20:00

Czy przez e-faktury powiększy się szara strefa?

Foto: Adobe Stock

Należy zauważyć, że przez większość 2022 r. Ministerstwo Finansów nie uporało się ze wszystkimi problemami, chociażby dotyczącymi uwierzytelniania się w KSeF, a bez tego nie jest możliwe ani testowanie, ani używanie tego narzędzia. W dodatku pod koniec roku MF rozpoczęło prace nad nowelizacją przepisów, dotyczących faktur ustrukturyzowanych i KSeF. Jak długo one potrwają? Przecież przed ich zakończeniem nie jest możliwe ukończenie prac nad oprogramowaniem, bez którego nie będzie możliwe korzystanie z KSeF. Kiedy realnie będziemy mogli rozpocząć testowanie oprogramowania, którego jeszcze nie ma?

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama