Strategia podatkowa nie zawsze oczywista, a wytycznych brak

Podatnicy chcą mieć jasny przekaz, co do zakresu ujawnianych publicznie danych. Tym bardziej, że poza funkcją zwiększania transparentności rozliczeń podatkowych, mogą one przyciągnąć niechcianą uwagę fiskusa.

Publikacja: 27.02.2023 02:00

Strategia podatkowa nie zawsze oczywista, a wytycznych brak

Foto: Adobe Stock

Przepis art. 27c ustawy o CIT, który wprowadził obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o strategii podatkowej dla największych podatników wszedł w życie 1 stycznia 2021 roku. Dotyczy podatkowych grup kapitałowych (bez względu na wysokość osiąganych przychodów) i pozostałych podatników, u których wartość przychodów przekroczyła 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego w ostatnim dniu roboczym poprzedniego roku kalendarzowego przez NBP.

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych