Reklama
Rozwiń

Strategia podatkowa nie zawsze oczywista, a wytycznych brak

Podatnicy chcą mieć jasny przekaz, co do zakresu ujawnianych publicznie danych. Tym bardziej, że poza funkcją zwiększania transparentności rozliczeń podatkowych, mogą one przyciągnąć niechcianą uwagę fiskusa.

Publikacja: 27.02.2023 02:00

Strategia podatkowa nie zawsze oczywista, a wytycznych brak

Foto: Adobe Stock

Przepis art. 27c ustawy o CIT, który wprowadził obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o strategii podatkowej dla największych podatników wszedł w życie 1 stycznia 2021 roku. Dotyczy podatkowych grup kapitałowych (bez względu na wysokość osiąganych przychodów) i pozostałych podatników, u których wartość przychodów przekroczyła 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego w ostatnim dniu roboczym poprzedniego roku kalendarzowego przez NBP.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od opłat pobieranych przez serwis internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Praca cudzoziemca na nowych zasadach
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
PESEL obywatela Ukrainy nie decyduje o jego rezydencji podatkowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Rezerwy pracownicze w świetle MSR 19 i polskich przepisów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne. NSA uznał, że „duch przepisów” jest ponad literą prawa