Reklama

Wycena zamortyzowanego kosztu według MSSF 9

Dynamicznie rozwijający się rynek instrumentów finansowych uwidacznia potrzebę doskonalenia przyjętych, powszechnie obowiązujących standardów.

Publikacja: 31.05.2023 06:41

Wycena zamortyzowanego kosztu według MSSF 9

Foto: Adobe Stock

Dla ujednolicenia elementów sprawozdawczości finansowej w zakresie ujmowania i wyceny powstały Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej. Obszar w którym znajduje się obszerny opis instrumentów finansowych zawiera MSSF 9. Celem wprowadzenia standardu jest zastąpienie regulacji zawartych dotychczas w Międzynarodowym Standardzie Rachunkowości nr 39.

Międzynarodowe Standardy Rachunkowości stanowią kompendium wiedzy dla specjalistów w dziedzinie finansów, która jest nieodłącznym elementem pracy w procesie zarówno bieżącego ujmowania instrumentów finansowych w księgach rachunkowych, jak również przy zastosowaniu przepisów podczas prezentacji w sprawozdaniach finansowych. Przywołana księga przepisów porusza zagadnienia takie jak ocena kwot, rozkład w czasie czy też wątpliwości w zakresie przyszłych przepływów pieniężnych dla danego podmiotu.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama