Reklama
Rozwiń

Ulga na ekspansję tylko dla produktów własnych

Podatnik może odliczyć jedynie te koszty, które dotyczą rozszerzenia rynków zbytu tych produktów, które sam wytworzył, a więc bez udziału podmiotów trzecich.

Publikacja: 21.08.2023 02:00

Ulga na ekspansję tylko dla produktów własnych

Foto: Adobe Stock

Jedną z form wsparcia przedsiębiorców, które zostały wprowadzone w ramach Polskiego Ładu, jest ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, czyli tzw. ulga na ekspansję, uregulowana w art. 18eb ustawy o CIT (art. 26gb ustawy o PIT). Ulga ta polega na możliwości dodatkowego odliczenia od podstawy opodatkowania kosztów, które poniósł podatnik, żeby rozszerzać swoje rynki zbytu – zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Chodzi o koszty uzyskania przychodów, które zostały poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów wytwarzanych przez podatnika. Dzięki uldze można odliczyć 200 proc. poniesionych kosztów, czyli:

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Strata stracie nierówna
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
KSeF. Czas przygotować się do e-fakturowania. Terminy, wymagania, kary
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wydatki na samochód wpływają na opodatkowanie IP Box
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Trudne do wyceny wartości niematerialne – rola analizy DEMPE
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Strata powstała w wyniku oszustwa może być podatkowym kosztem
Reklama
Reklama