Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego potwierdzenia sald są ważne podczas zamknięcia roku

Potwierdzenie sald jest niezwykle istotnym procesem podczas zamknięcia roku, choć może być pracochłonny i wymagać dużej współpracy obu stron. Jednak właściwe przeprowadzenie tego procesu jest niezbędne do przedstawienia rzetelnej aktualnej sytuacji majątkowej danej jednostki.

Publikacja: 15.11.2023 02:00

Dlaczego potwierdzenia sald są ważne podczas zamknięcia roku

Foto: Adobe Stock

Potwierdzenie salda to dokument, który wzajemnie poświadcza wystąpienie transakcji, kompletność dokumentacji z nią związanych oraz potwierdzenie, że transakcja nie została rozliczona na dzień potwierdzenia.

Zanim odpowiemy na pytanie dlaczego potwierdzenia sald są ważne należy powołać się na art. 26 ustawy o rachunkowości, w celu przybliżenia klasyfikacji procedury potwierdzenia sald jako jednej z form inwentaryzacji według ustawodawcy.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama