Trzeba dać klientowi prawo do zapłaty bezgotówkowej

Przedsiębiorca musi zapewnić możliwość zapłaty bezgotówkowej przy użyciu instrumentu płatniczego w każdym miejscu, w którym wykonuje działalność gospodarczą, m.in. w lokalu przedsiębiorstwa i w pojeździe transportu pasażerskiego.

Publikacja: 11.12.2023 02:00

Trzeba dać klientowi prawo do zapłaty bezgotówkowej

Foto: Adobe Stock

Polski Ład, co do zasady, nałożył na przedsiębiorców obowiązek zapewnia możliwość dokonywania zapłaty w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego, przy użyciu instrumentu płatniczego w rozumieniu ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2360). Stanowi o tym dodany od 1 stycznia 2022 r. przepis art. 19a ust. 1 Prawa przedsiębiorców.

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych