Trzeba dać klientowi prawo do zapłaty bezgotówkowej

Przedsiębiorca musi zapewnić możliwość zapłaty bezgotówkowej przy użyciu instrumentu płatniczego w każdym miejscu, w którym wykonuje działalność gospodarczą, m.in. w lokalu przedsiębiorstwa i w pojeździe transportu pasażerskiego.

Publikacja: 11.12.2023 02:00

Trzeba dać klientowi prawo do zapłaty bezgotówkowej

Foto: Adobe Stock

Polski Ład, co do zasady, nałożył na przedsiębiorców obowiązek zapewnia możliwość dokonywania zapłaty w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego, przy użyciu instrumentu płatniczego w rozumieniu ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2360). Stanowi o tym dodany od 1 stycznia 2022 r. przepis art. 19a ust. 1 Prawa przedsiębiorców.

Pozostało 93% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zakup tabletów – koszt czy środek trwały
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dokumenty fiskalne mogą być przechowywane w formie elektronicznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Sprzedajesz działkę? Możesz zostać podatnikiem VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od sprzedaży gier planszowych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wymiana handlowa z Ukrainą – o czym należy pamiętać