Reklama
Rozwiń

Udostępnianie przestrzeni reklamowej nie jest usługą reklamową

Nabycie od kontrahentów, niemających na terytorium Polski siedziby lub zarządu, przestrzeni reklamowej na portalach internetowych w celu ich dalszej odsprzedaży nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła, a w konsekwencji na spółce nie ciąży obowiązek pobrania i odprowadzenia tego podatku.

Publikacja: 29.04.2024 04:30

Udostępnianie przestrzeni reklamowej nie jest usługą reklamową

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 9 stycznia 2024 r. (I SA/Gl 118/23).

Spółka w ramach prowadzonej działalności nabywa przestrzeń reklamową na portalach internetowych od kontrahentów zagranicznych. Sama nie umieszcza na tej przestrzeni reklam, tylko odsprzedaje ją innym podmiotom. Transakcja obejmuje rejestrację przez zagranicznego kontrahenta na platformie spółki i zamieszczenie oferty emisji artykułu sponsorowanego. Jak podkreśliła spółka, nie ingeruje ona w zamieszczane treści oraz nie świadczy żadnych usług reklamowych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć VAT od opłat pobieranych przez serwis internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Praca cudzoziemca na nowych zasadach
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
PESEL obywatela Ukrainy nie decyduje o jego rezydencji podatkowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Rezerwy pracownicze w świetle MSR 19 i polskich przepisów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Usługi niematerialne. NSA uznał, że „duch przepisów” jest ponad literą prawa