Reklama
Rozwiń
Reklama

Patent jako pośredni koszt uzyskania przychodu

W razie niewprowadzenia patentu do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych, cena nabycia patentu może stanowić pośredni koszt uzyskania przychodów.

Publikacja: 13.05.2024 04:30

Patent jako pośredni koszt uzyskania przychodu

Foto: Adobe Stock

Tak stwierdził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 31 stycznia 2024 r. (0111-KDIB1-2.4010.720.2023.1.DP) uznając tym samym za prawidłowe stanowisko wnioskodawcy.

Spółka akcyjna (dalej spółka) zawarła z zagranicznym podmiotem (dalej kontrahent) umowę na wykonanie określonego projektu. W trakcie trwających prac spółka zapłaciła kontrahentowi ustalone wynagrodzenie. Współpraca z kontrahentem była jednak trudna, a przygotowany projekt nie spełniał oczekiwań spółki. Ze względu na brak możliwości porozumienia się z kontrahentem, spółka zdecydowała się na dochodzenie swoich roszczeń na drodze sądowej. W konsekwencji od kontrahenta na rzecz spółki zasądzona została kwota ustalona za realizację projektu oraz odszkodowanie.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama