Imprezy integracyjne – jakie skutki w CIT klasycznym i w estońskim CIT

Kwalifikacja wydatków poniesionych na spotkania integracyjne nie sprawia problemów, gdy ich uczestnikami są pracownicy. Sprawa rozliczenia CIT się komplikuje, gdy wśród zaproszonych są współpracownicy i zleceniobiorcy, a w szczególności wspólnicy i kadra zarządzająca.

Publikacja: 24.06.2024 04:30

Imprezy integracyjne – jakie skutki w CIT klasycznym i w estońskim CIT

Foto: Adobe Stock

Imprezy integracyjne dla pracowników i współpracowników spółek stały się nieodłącznym elementem życia niemal każdej organizacji. Oprócz imprez świątecznych, w sezonie wiosenno-letnim można spotkać się z różnego rodzaju imprezami i wyjazdami, które organizują spółki dla swoich wewnętrznych społeczności. Lepsza integracja zespołu, poznawanie się ludzi z organizacji oraz kadry menedżerskiej stało się nieodłącznym elementem każdego kalendarza eventów. Nikt przecież nie neguje pozytywnych skutków takich imprez takich jak wizerunek dobrego pracodawcy oraz elementy motywacyjne wpływające na lepszą wydajność pracy pracowników i świadczenia usług przez pracowników. Organizacja takich imprez ma jednak swoje skutki na gruncie podatków dochodowych. Szczególnie różnice można zauważyć w przypadku spółek opodatkowujących swoje dochody na zasadach klasycznych oraz ryczałtem od dochodów spółek (CIT estoński).

Pozostało 94% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Kasowy PIT jako remedium na zatory płatnicze
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kasowy PIT już od 1 stycznia 2025 r. Nowe rozwiązanie ma także wady
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Krajowy podatek minimalny – jak się do niego przygotować
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Powiązania osobowe należy rozumieć szeroko
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką