Reklama

Jak zaksięgować całoroczną prenumeratę prasy

Koszty poniesione przez spółkę na roczną prenumeratę gazet lub czasopism powinny zostać ujęte w ramach krótkoterminowych rozliczeń międzyokresowych kosztów oraz być rozliczane w miarę upływu czasu w ciężar kosztów w rachunku zysków i strat.

Publikacja: 19.08.2024 04:30

Jak zaksięgować całoroczną prenumeratę prasy

Foto: Rzeczpospolita

W działalności gospodarczej często spotykaną sytuacją jest zakup oraz opłacenie całorocznej prenumeraty z góry, tzn. w momencie zakupu (bądź też w określonym terminie) spółka płaci koszt całorocznej prenumeraty, jednocześnie otrzymując ją cyklicznie (np. raz w miesiącu czy raz na tydzień). Tak poniesione koszty powinny zostać ujęte przez spółkę w ramach krótkoterminowych rozliczeń międzyokresowych kosztów oraz być rozliczane w miarę upływu czasu w ciężar kosztów w rachunku zysków i strat. Na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego pozostałą, nierozliczoną część kosztów z tytułu prenumeraty należy ująć w sprawozdaniu finansowym w pozycji krótkoterminowych rozliczeń międzyokresowych czynnych w aktywach w pozycji B.IV.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama