Reklama

Podatkowe grupy kapitałowe są jak saper – mylą się tylko raz

Regulacje w zakresie podatkowych grup kapitałowych miały w założeniu oferować możliwość szybszego rozliczania strat w CIT występujących w tych grupach. Niedawny wyrok NSA postawił jednak pod znakiem zapytania zasadność funkcjonowania tych grup.

Publikacja: 07.10.2024 04:30

Podatkowe grupy kapitałowe są jak saper – mylą się tylko raz

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z przepisami podmiot dochodowy może pomniejszyć swoje zobowiązanie w CIT dzięki stracie odnotowanej przez inny podmiot z podatkowej grupy kapitałowej. Jednym z warunków stosowania takiej preferencji podatkowej jest zachowanie zasady ceny rynkowej w transakcjach zawieranych przez podmioty tworzące PGK z podmiotami powiązanymi spoza grupy. Zabieg ten ma na celu uniknięcie sytuacji, w której na skutek transakcji nierynkowych PGK byłaby uprawniona do uzyskania większych preferencji (np. rozliczenia wyższych strat).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF – ostatni dzwonek na przygotowania
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama