Aktualizacja: 21.05.2025 07:35 Publikacja: 04.11.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 24 lipca 2024r. (I FSK 1470/20).
Spółka z powodu dużej konkurencji postanowiła wprowadzić akcje promocyjne, polegające na wydawaniu nabywcom dodatkowego towaru po spełnieniu określonych warunków. Tego rodzaju bonus jest powiązany z przekroczeniem określonego pułapu obrotu i może się różnić dla kontrahentów w zależności od ilości nabytych towarów. Podatnik zwrócił się do organu podatkowego z pytaniem dotyczącym uznania takich bonusów potransakcyjnych za rabat w rozumieniu art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT i w konsekwencji obniżenia odpowiednio podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu sprzedaży towarów.
20 maja upływa termin na rozliczenie przez przedsiębiorców składki zdrowotnej za 2024 rok. Obowiązek ten nie dot...
Spółki, które przechodziły na estoński CIT w trakcie roku podatkowego, zaczęły otrzymywać od urzędów skarbowych...
Na gruncie ustawy o VAT wymianę towarów lub usług w ramach umowy barterowej traktuje się jako czynności podlegaj...
Organ podatkowy nie może odmówić odliczenia VAT, jeśli podatnik wykaże, że usługi były używane do jego opodatkow...
Świadczenie przez polskiego podatnika VAT usług budowlanych w innym państwie UE często wiąże się z uprzednim zak...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas